Az egymást is nehezen viselő autósok kevés kérdésben értenek annyira egyet, mint abban, hogy félre az utakról a cammogó, forgalmat feltartó lakókocsi-vontatmányokkal! A feszült helyzet nem magyar jelenség. Kivételes egységet alkotva szövetkeznek az utakon közlekedők a kisbuszra hasonlító lakóautósok, illetve a lakókocsisok ellen. Ez utóbbi vontatott jármű, többnyire ággyal, asztallal, mosdóval berendezett pótkocsi, míg a lakóautó önálló motorral rendelkező járgány. Főleg a lakókocsisokat közösítik ki. Az interneten fellelhető videók szerint külföldön már rendeztek olyan szenzációszámba menő eseményt, ahol daruval magasba emeltek egy lakókocsit, majd látványosan elejtették. Az összesereglett nézők pedig tapsolva ünnepelték, ahogyan az földet érve elemeire hullott.
A feszültség oka prózai: a lakást maguk mögött húzó vontatmányokkal nem lehet, nem is szabad vágtatni, sík terepen jó, ha 80-90 kilométeres sebességre, hegyvidéken ennek felére lehet gyorsulni velük, ám az olykor monstrum lakóautók sem száguldozásra valók. Így nem ritka, hogy bizonyos útszakaszokon, ahol nem lehet előzni, hosszú kilométereken át viselni kell a forgalmat feltartók cammogását. Akihez nem áll közel a ma itt, holnap ott életmód, sosem érti meg, hogy mi a jó abban, ha egy család maga után húzza csigaházát. Pedig kevés annyira összetartó társaság van az utakon, mint a lakókocsisok vagy lakóautósok, akik bárhol járva a világban villogással és integetéssel köszöntik egymást. Megszokták, hogy a többiektől nekik a dudaszó, olykor a minősíthetetlen hangnem, a ki-, illetve bekiabálás jár.
Kínlódás a városokban
Hiába érdeklődtünk a gépjárműimportőrök szövetségénél, nekik sincs arról kimutatásuk, hogy nálunk hány lakókocsi, illetve lakóautó rója az utakat. Csupán következtetni lehet a forgalmazással és bérléssel foglalkozó cégek, illetve az egyesületek saját adataiból: számuk még a tízezret sem éri el. Ez azért mondható alacsonynak, mert a Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb kimutatása szerint Magyarországról külföldre csak az első negyedévben csaknem kétmillió többnapos, külföldi kiruccanás volt. Ez alatt pedig 136 milliárd forintnyi valutát költöttek honfitársaink. A lakóautósok és lakókocsisok lehetőségei korlátozottak. A szűk utcákban, belvárosokban lakóautóval még csak-csak, de lakókocsi-vontatmánnyal szinte alig lehet közlekedni, hát még megállni. Európa nyugati felén, különösen Németországban és Hollandiában a miénknél jóval szélesebb a lakóautók piaca. Európa legtöbb lakókocsi-vásárlója, közel egymillió ember, Németországban él, ott évente 25-30 ezer ilyen típusú új járművet értékesítenek. A Német Lakókocsigyártók Ipari Szövetségének adatai szerint évi tíz százalékkal növekednek az eladások. A lakóautók, lakókocsik leginkább akkor szolgálják meg a nem éppen olcsó árukat, ha körutazásokat terveznek velük.