A gyártók utálják a visszahívásokat, s néha megpróbálják elkenni vagy késleltetni az ügyet. A sikálás néha egészen addig tart, amíg az adott ország közlekedésbiztonsági hatósága fel nem fedezi a turpisságot – ilyenkor aztán nincs mese, a gyártónak nemcsak az eladott hibás járműveket kell megszereltetnie, hanem a helytelen magatartása miatt is büntetést fizethet az államnak. Így járt tavaly decemberben a Daimler észak-amerikai kishaszonjármű-gyártó részlege is. Az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) harmincmillió dollár bírsággal sújtotta a céget, mert elmulasztott az előírt időben visszahívni 464 ezer járművet, sőt a késedelemről jelentést írni is elfelejtett. Hasonló esete volt már a Daimlernek egy évvel korábban is, akkor húszmillió dollárjába fájt, hogy nem értesítette időben az ügyfeleket az éppen akkor esedékes visszahívásról.
Magyarország sikere Európa érdeke
A drágaság csökkenése várható a következő évben egy szakértői vélemény szerint. A nemzet ünnepelt primadonnája, Fedák Sári nagyszerű alakításáról még a kényes ízlésű Nyugat is méltatást közöl.