A gyártók utálják a visszahívásokat, s néha megpróbálják elkenni vagy késleltetni az ügyet. A sikálás néha egészen addig tart, amíg az adott ország közlekedésbiztonsági hatósága fel nem fedezi a turpisságot – ilyenkor aztán nincs mese, a gyártónak nemcsak az eladott hibás járműveket kell megszereltetnie, hanem a helytelen magatartása miatt is büntetést fizethet az államnak. Így járt tavaly decemberben a Daimler észak-amerikai kishaszonjármű-gyártó részlege is. Az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) harmincmillió dollár bírsággal sújtotta a céget, mert elmulasztott az előírt időben visszahívni 464 ezer járművet, sőt a késedelemről jelentést írni is elfelejtett. Hasonló esete volt már a Daimlernek egy évvel korábban is, akkor húszmillió dollárjába fájt, hogy nem értesítette időben az ügyfeleket az éppen akkor esedékes visszahívásról.
A manapság egyre gyorsabb ütemben terjedő elektromos autók gyártói sem kerülhetik el a visszahívást. Dél-koreai hírforrások szerint a Hyundai arra készül, hogy beszünteti Kona nevű, teljes mértékben elektromos kompakt városi terepjárójának hazai értékesítését, miután spontán felgyulladások és a fékrendszer szoftverhiba miatti sorozatos meghibásodása folytán tömeges visszahívásra kényszerült. A márka értékesítését azért folytatnák Európában, ahol a Kona egyike a legnépszerűbb e-autómárkáknak: a vén kontinensen eladott villanyautók háromnegyedét a koreai modell teszi ki. A Hyundai magyarázata szerint az LG által gyártott nagyfeszültségű akkumulátorok gyártási hibája miatt keletkező rövidzárlat okozott tűzeseteket: 51 ezer Kona, illetve Nexo visszahívásáról van szó Észak-Amerikából, Európából és Kínából. Néhány, szintén az LG Chem akkumulátorai által hajtott Opel Ampera – a Chevrolet Volt testvérautója – sem kerülhette el sorsát.
A jelenleg a francia Groupe PSA-hoz tartozó Opel tavaly novemberben úgy döntött, hogy visszahív Németországban 550 darab 2017 és 2020 között gyártott modellt, mivel bizonyos esetekben füstölt, olvadt, sőt kigyulladt az akkumulátor. A Chevy Volt gyártója, a GM – 2017-ig az Opel anyacége – szintén visszahívott 69 ezer Voltot, amelyeket ugyancsak az LG aksija hajt. Az NHTSA egyidejűleg 77 ezer Chevrolet Volt e-autó biztonsági vizsgálatát rendelte el. A Ford is megjárta a hibrid Kugájával, tavaly 77 ezret kellett visszahívnia a modellből a Samsung gyártotta akkumulátor hibája miatt. A Volkswagen amerikai Audi vállalata 94 ezer Audi Q7 modellt volt kénytelen visszahívni, mert a tetőt hátul tartó C-oszlopok nem voltak megfelelően rögzítve a karosszériához, így ütközés esetén a hátul ülő utasok akár súlyos fejsérülést is kockáztattak.