Eddig ez különösebben nem izgatott senkit, ugyanis a médiaguruk szinte kivétel nélkül baloldali szellemiséget ápoltak. Ám most elég erőteljes belépővel megjelent Vincent Bolloré, a Vivendi elnöke, aki sajtótermékeivel határozottan kiállt a jobboldal, sőt annak is a szélén elhelyezkedő Éric Zemmour volt újságíró elnökválasztási esélyeinek felkarolásában.
A breton Bolloré, aki szállítási és logisztikai területen szerezte vagyonát, és emellett erőszakos üzletpolitikájáról híres, sohasem takargatta jobboldali kötődését. Nicolas Sarkozyt 2007-ben támogatta elnöki ambícióiban. Lett is nagy botrány, amikor a megválasztott elnök egy hétre „bérbe vette” jachtját, hogy így pihenje ki a kampány fáradalmait és ünnepelje meg győzelmét.
Jelenleg Bolloré tulajdonában van a CNews televíziós hírcsatorna, az Europe 1 rádióadó, a Journal de Dimanche, a vasárnapi napilap, a híres Paris Match hetilap és még tucatnyi magazin. Két éve a Lagardere-médiacsoport fő részvényese. Tervei közt szerepel a TF1, a legnézettebb francia tévécsatorna megszerzése is, de legalább valamiféle együttműködés kiharcolása a tulajdonos Bouygues családdal, amely a tévéhirdetések piacán hetven százalékot birtokol. Ha Bolloré valahova belép, az egyet jelent azzal, nemcsak hogy megválik az eddigi vezetőségtől, de hamarosan a szerkesztőség stílust is vált.
Így történt ez most is, Zemmour támogatásakor, felsorakozott mögé a francia média Bolloré-része. Olyan témákat tettek a kampány fő helyére, mint a migráció, az iszlám, a bűnözés és a terrorizmus. Nem lehet elvitatni, hogy az esszéista Zemmour és az őt támogató Bolloré miatt a franciák zöme ráébredt, hogy ezek a fontos problémák. Talán öt év múlva be is érnek.
A másik oldal, Emmanuel Macron és csapata még az előbbinél is nagyobb szponzort tud maga mögött. Bernard Arnault, a luxustermékeket forgalmazó LVMH konglomerátum vezetője, aki harcban áll a világ leggazdagabb vállalkozója címért, olyan lapokat birtokol, mint a Les Échos, a Le Parisien, és a vején, Xavier Nielen keresztül a Le Monde médiacsoport.