A történet legutóbbi kanyarja, hogy a héten minden előzetes bejelentés nélkül megszüntette ügyfélszolgálati elérhetőségét a Booking.com. A Spabook portál szerint bár az ügyfélszolgálat e-mailes elérhetősége még olvasható a honlapon, válaszként csak automatikus üzenet érkezik: ügyfélszolgálati segítség nem kérhető. Az intézkedés oka lehet a túl sok megkeresés, de hivatalos magyarázat eddig nem született. A Booking-botrány számos kérdést vetett fel eddig is.

Augusztus 24-én a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálói rajtaütésszerű helyszíni vizsgálatot tartottak a cég budapesti irodájában. A razziaszerű kiszállás okát az online szállásfoglalás piacán tapasztalt közelmúltbeli anomáliák szolgáltatták. Ennél nagyobb vihart kavartak azonban az előzmények. A nyári szezon közepén a Booking leállt, illetve jelentős késedelmeket halmozott fel a szállásadóknak járó díjak, vagy azok egy részének kifizetése terén. Az ügyben több mint 22 ezer magyarországi partner érintett, akiknek a cég június 24. után heteken át nem utalta át a szállásdíjat, és számlázási rendszerének karbantartására hivatkozva jelezte, hogy több partner számíthat hasonló késedelemre. A vállalat többször is kitolta az utalások teljesítésének határidejét.
Likviditási gondok a Booking-botrány mögött?
Az ügyben több nyugat-európai ország is érintett, amelyek gyorsan kitermelték a szokásos pánikot, egyesek máris attól tartanak, hogy a cég által magyarázatként felhozott informatikai nehézségek mögött valójában likviditási gondok állnak.
A kifizetések késlekedése a szállásadók egy részének konkrét pénzügyi nehézséget okozott, mivel a szezon közepén nem jutottak a Booking révén kiadott szobák után tervezett bevételhez. De mások körében is nyugtalanságot keltett a késlekedés által okozott bizonytalanság, még inkább a zavaros kommunikáció.
A magyarországi szállásadók egy része szerint egy jelentős informatikai átállás akár magyarázhatná is a késedelmes kifizetést, de azt már aligha, hogy a Booking felületesen vagy sehogy sem kommunikált a partnereivel.