– Augusztus végére a kormány és a törvényhozás határozott fellépésének köszönhetően a hazai vállalkozások 98-99 százaléka megkapta az elmaradt díjakat a Booking.com-tól – közölte a Magyar Nemzettel Szatmáry Kristóf, a Fidesz országgyűlési képviselője. Mint jelezte, rendszerszinten már nincsen probléma, a fennálló ügyekben pedig tartanak a vizsgálatok.
Beszámolt róla, hogy a Booking általi fizetési módot igénybe vevő hazai vállalkozások közül majdnem minden másodikat érintette, hogy késve kapták meg a pénzüket. Egyeseknél néhány hetes csúszás volt, de ezres számban voltak azok a vállalkozók, akiknek hónapokig nem fizetett a Booking, ami több helyen likviditási problémát okozott. A politikus felhívta a figyelmet, hogy augusztus elején a Booking tartozása a hazai vállalkozások felé több tíz milliárd forintos lehetett.
– A Fidesz-frakció a hazai kis- és középvállalkozások (KKV) érdekében bizonyos törvénymódosítási javaslatokkal fog élni, hogy ilyen helyzet többé ne alakulhasson ki. A frakción belül, valamint a különböző szervezetekkel is elkezdtünk egyeztetni arról, hogy milyen jogszabály-módosításokra lehet szükség ahhoz, hogy ilyen eset a jövőben ne fordulhasson elő, nemcsak a Booking.com-nál, hanem máshol sem
– rögzítette Szatmáry Kristóf. Vizsgálják, hogy az európai uniós jogi keretek között lehet-e szabályozni azt, hogy jelentős piaci részesedéssel cégek nem tartanak fenn ügyfélszolgálatot Magyarországon. Problémaként említette, hogy az általános szerződési feltételek (ÁSZF) egyoldalú kikötéseket tartalmaztak, amiktől a vállalkozók nem tudtak eltérni. – Vizsgáljuk, hogy legyen olyan állami szerv, ami az ilyen nagy cégek általános szerződési feltételeit validálja, és a hazai vállalkozók érdekeit felvállalva azt mondja, hogy torzító hatású feltételeket nem lehet megfogalmazni – tette hozzá a Fidesz politikusa. Mint mondta, azt is górcső alá veszik, hogy létrehozhatnak-e a szálláshely-közvetítőknek az utazási irodákhoz hasonlóan egy kártalanítási alapot, ahová a vállalkozók a kárigényeikkel fordulhatnak.