idezojelek

Az eltörlés kultúrája valójában a kultúra eltörlése

Ez a fránya öntudatra ébredés nagyon nem jött be például a Target áruházláncnak.

Ditzendy Attila avatarja
Ditzendy Attila
Cikk kép: undefined

Hialuronsav, Q10, kollagén, szimetikon, diozmin, lactobaccilus. Fehér fog, ránctalan szem, visszér nélküli láb, kockahas, működő bélflóra. Egészség, szépség. Ezek uralták egykor a reklámokat. Portékáikat pedig egészséges, szép, kívánatos emberekkel igyekeztek eladni a gyártók.

Aztán jött az ébredés. Ma, a woke-ideológia parancsának engedelmeskedve, szőrös hónaljú, kórosan túlsúlyos egyénekkel próbálnak vásárlásra ösztönözni. A dörzsölt marketingesek, vélhetően, verítékben úszva sikoltanak fel az éjszaka közepén, amikor e reklámrémálmoktól kísértve gurulnak a padlóra. Vagy érzékenyítés vagy biznisz.

Ha tehát valaki Kelet-Közép-Európában üzletel, ugyan miért fekete – írhatnám, hogy afroamerikai, de mi van, ha nem amerikai – és/vagy kórosan túlsúlyos (általában) nőkkel (mert ők a vásárlói célcsoport) reklámozza termékét? A pénzéért szeretne mindenki olyan szép lenni, mint a modell a tévében, nem pedig…

Ez a fránya öntudatra ébredés nagyon nem jött be például a Target áruházláncnak, amelynek Pride gyerekcuccai miatt közel húsz százalékot estek a részvényei két hét alatt. Így fest az ébredés az amerikai álomból. Reménykedhetünk abban, hogy elegük lett a népeknek az álságos és kötelező jóemberkedésből.

Olvasott álliberális embertársaink vádlóan mutathatnak rám, mert összekutyulom itt a gendert meg a woke-ot. Biztos hatottak rám a haladár reklámok, hatott az érzékenyítés, amikor például dudorodó ágyékú, szőrös mellű férfimodellek pózolnak női fürdőruhában. Tényleg, ez most mi? LMBTQ, BLM, netán #metoo propaganda? Manapság cancel culture az új címke. Az eltörléskultúra a világháló közösségi felületein, a rasszista hozzászólók, ismerősök törlésével kezdődött, majd következtek a homofób kommentelők. Kisvártatva mindez valósággá vált, amikor már nem a virtuális térből száműztek embereket, amikor például egy „progresszív politikus” bőrszíne, vallása, szexuális szokása miatt rámutatott az embercsoportra, amit rémisztő képződményként határozott meg. Eszerint az eltörlendők a heteroszexuális, keresztény, fehér bőrű férfiak és nők. Aztán jött a kierőszakolt térdeplés, bocsánatkérés, cipőcsókolgatás. Mostanság pedig faék egyszerűséggel, vasdoronggal hátulról fejbe vágják, majd félholtra verik, akinek nem tetszik a ruhája, a hajviselete. Csoportosan, gyáván, valamiféle ideológia nevében. (Amire szolgáltatott példákat a XX. század.) Nem az eltörlés kultúrája, jóval inkább a kultúra eltörlése a megfelelő kifejezés erre.

Végezetül javasolnám a kereskedőknek, amennyiben Kelet-Közép-Európában óhajtanak érzékenyíteni, akkor azt tegyék roma honfitársaink szerepeltetésével reklámfilmjeikben.

Borítókép: Adidas Pride 2023 kollekció (Forrás: Adidas/Pink News)

Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right
Ágoston Balázs avatarja
Ágoston Balázs

Magyarország nem volt szószegő

Borbély Zsolt Attila avatarja
Borbély Zsolt Attila

A rendszerváltás mint tananyag

Huth Gergely avatarja
Huth Gergely

A történelem főutcáján

Gajdics Ottó avatarja
Gajdics Ottó

Mindannyian békét akarunk

A szerző további cikkei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.