A Magyar Nemzet is beszámolt arról, hogy sokan furcsállták, hogy néhány héttel az amerikai elnökválasztás előtt egyes közvélemény-kutatások Kamala Harris alelnököt, a Demokrata Párt elnökjelöltjét mérték magasabb támogatottságúnak. Most kiderült, hogy ezen Harris saját kampánycsapata lepődött meg legjobban, ugyanis az ő belső felméréseik szerint Harris soha nem került előnybe Trumppal szemben – ismerte el David Plouffe, a kampány egyik vezető tanácsadója. Az alelnöknek nem volt reális esélye a győzelemre – idézte Plouffe szavait a Breitbart amerikai hírportál.
Nagyon úgy tűnik, hogy Magyarországon is hasonló befolyásolási technikát használnak egyes közvélemény-kutatók azért, hogy Magyar Péter híveit befolyásolják, előidézzék a győzteshez húzás effektusát.
Félrevezetőnek nevezte a saját felmérési eredményeit Hann Endre, a Medián ügyvezetője. A közvélemény-kutató a Klubrádióban arról beszélt, hogy a Tisza Párt 11 százalékos előnyét mutató friss eredményük csalóka, mert kisebb mintarészre vonatkozik, így nagyobb a hibahatár. Azt is elárulta, hogy azok a kutatások, amelyek az elmúlt hetekben Magyar Péterék előretörését vizionálták, a közvélemény befolyásolására alkalmasak.