Ecclestone 1930-ban született a kelet-angliai Ipswichben egy egyszerű halászember fiaként, viszont már gyerekkorában világossá vált, hogy az ő pályafutása az üzleti életben fog kiteljesedni, miután tízévesen egynapos, leárazott sütemények eladásával üzérkedett az iskolában. A rendkívül alacsony, törékeny, jobb szemére alig látó Bernie-nek kreatívnak kellett lennie pénzének megtartásában is, hiszen könnyű préda volt a nagyobb fiúk számára, de pont ezért már korán megtanulta, hogy érdemes sok barátot tartania maga körül, akik megvédik ők.
Az iskolát egészen hamar, már 15 évesen otthagyta, hogy egy gázüzemben dolgozzon. A benzingőz szaga ekkoriban ejtette rabul, előbb alkatrészeket, majd motorkerékpárokat adott el és vásárolt, húszas évei elején pedig saját vállalkozást indított.
A siker gyorsan jött: a második világháborút követő években már Ecclestone-é volt Nagy-Britannia legnagyobb motorkerékpár-kereskedése.
A négy kerék iránti szerelme azonban nem kopott, 1949-ben Formula–3-as versenyeken is feltűnt a kormány mögött, de egy baleset után inkább feladta a versenyzői karrierjét, helyette pedig elkezdett még nagyobb összegeket leakasztani ingatlanközvetítéssel és autóaukciókkal.
Később, már a Forma–1 első embereként Ecclestone a bájos modell barátnőiről, celebbé váló lányairól és elképesztő vagyonáról vált ismertté. A pénz hajkurászása nála egyfajta életpályamodell, hiszen Nagy-Britannia egyik leggazdagabb embereként is a folyamatos gyarapodásra törekedett. Egyik nyilatkozata akár mottója is lehetne: „Szinte soha nem veszek semmit árengedmény nélkül.”
Egy 2013-as interjúban a kiváló üzletkötői képességéről így vallott: „Ez olyan, mintha énekes lennél, vagy egy művész. Az ember születik bizonyos képességekkel, amiket ha időben észrevesz, nagyon messzire juthat velük.”
Ecclestone igazán nagy dobása a hetvenes években a konstruktőrök szövetségének (FOCA) megalakítása volt, de előtte tragikus halálesetekkel beárnyékolt, nehéz időszakon kellett keresztülmennie. Az ötvenes évek végén már vastag pénztárcával megvásárolta a Connaught csapatát (melynek színeiben egyszer ő is autóba ült, de a Monacói Nagydíjra nem tudta kvalifikálni magát). Azonban egy marokkói versenyen az istálló walesi pilótája, Stuart Lewis-Evans életét vesztette, miután felrobbant a motorja.