Szingapúrban alig egy órával a tervezett kezdés előtt leszakadt az ég, így a világbajnokság 17. futamán el kellett halasztani a rajtot, s mivel a falak közé szorított utcai pályán a vízelvezetés különösen nagy gond, megtippelni is nehéz volt, mikor vághat neki a mezőny a versenynek. Az égiek megkegyelmeztek, így bő egyórás késés után jöhetett a rajt. A Szingapúri Nagydíj előtt már számolgathattunk, hogy a címvédő és a pontversenyben jelenleg is nagy fölénnyel vezető Max Verstappen akár már most bebiztosíthatja a második vb-címét. A Red Bull holland pilótájának ehhez az kellett volna, hogy a futamgyőzelem mellett megfussa a leggyorsabb kört is, és Charles Leclerc (Ferrari) nem végez előrébb a nyolcadik, míg Sergio Pérez (Red Bull) a negyedik helynél; avagy a győzelem mellett nem az övé a leggyorsabb kör, és Leclerc maximum a kilencedik, míg Pérez legfeljebb negyedik vagy ötödik a leggyorsabb körrel.
Ám az időmérőt nagyon elszúrta a Red Bull, ennek következményeként Verstappen csak a nyolcadik helyről indulhatott, az élről Leclerc rajtolt, a második rajtkockából pedig Pérez. Az eső végül elállt, ám a még mindig vizes pályán a mezőny átmeneti esőgumikon startolt el. Pérez lerajtolta Leclerc-t, Vertsappen pedig még két helyet hátra is csúszott. A címvédő az időmérő után nem volt optimista, azt fejtegette, hogy Szingapúrban ugyanolyan nehéz előzni, mint Monacóban, és azt vetítette előre, hogy beragad a mezőny a közepén.
A 11. körben mindenesetre már a hetedik helyen haladt, Fernando Alonso (Alipne) mögött. A kétszeres világbajnok spanyol a 350. F1-es nagydíján rótta a köröket, és ezzel rekordot döntött, lehagyta az eddig vele holtversenyben levő Kimi Räikkönent. A futamon továbbra is Pérez, Leclerc, Carlos Sainz (Ferrari), Lewis Hamilton (Mercedes), Lando Norris (McLaren) volt az első öt sorrendje, miként az első körben is. A 21. körben aztán Alonso motorproblémái miatt kiszállt a versenyből, Verstappen így feljött a hatodik helyre. A virtuális biztonsági fázisban George Russelt (Mercedes), aki motorcsere miatt a bokszutcából indult, merész húzással közepes keménységű gumikeveréket kapott, ezzel próbált csodát tenni a mezőny végéről. De még mindig kevés volt a száraz ív a pályán. Minden csapatnál figyelték, mire megy Russell a slick gumikkal, és azt szűrhették le, hogy még nem érdemes erre váltani. A 33. körben Hamilton nekiment a falnak, de a sérült első szárnyával vissza tudott jönni a pályára, s csak Norris előzte meg. Két körrel később Leclerc közepes keménységű abroncsokat kapott, majd egy orrkúpcserével Hamilton is, aztán Pérez, Sainz és Verstappen is, mert közben Russell alatt megindult a Mercedes. Cunoda Juki (Alpha Tauri) a falban kötött ki, bejött a biztonsági autó, a mezőny pedig így feltorlódott – új verseny kezdődött a még hátralevő bő fél órára, mert a futamot két óra alatt be kellett fejezni.