A hajót hagyományos módon pezsgővel avatták fel a franciaországi kikötőben. Nevét a Mol-Új Európa Alapítvány támogatásának köszönheti, így Miklósa Erika, az alapítvány kuratóriumi elnöke lett a hajó „keresztanyja”. A „keresztapai” szerepet pedig Vargha Tamás, Székesfehérvár országgyűlési képviselője, honvédelmi államtitkár tölti be.
Miklósa Erika: Jó szeleket, Weöres Szabolcs a New Europe hajón!
– A Vendée Globe a világ legnehezebb vitorlásversenye, amelyet a „végletek útjaként” is emlegetnek – fogalmazott beszédében Miklósa Erika Kossuth-díjas operaénekes, a Mol-Új Európa Alapítvány kuratóriumi elnöke. – A természettel való együttműködés fizikai, lelki és mentális erőpróbája ez a tengeri viadal. Szakadatlan és magányos küzdelem belső és külső viharokkal 45 ezer kilométeren. Ez vár jövőre Weöres Szabolcsra is, akinek Fa Nándor a mentora. Szabolcs magyar színekben a New Europe hajóján – a Mol-Új Európa Alapítvány támogatásával – kerüli meg majd a glóbuszt. Már a felkészülés is hatalmas erőpróba lesz a különféle felvezető versenyeken. Jó szeleket, Weöres Szabolcs a New Europe hajón! Egy egész ország fog drukkolni neked, és képletesen veled együtt hajózni!

Vargha Tamás honvédelmi államtitkár a hajóavatón Fa Nándor és Weöres Szabolcs együttműködéséről beszélt:
– Fa Nándor és Weöres Szabolcs olyan kiemelkedő és kiváló sportemberek, akikre okkal lehetünk messzemenőkig büszkék. Nándor és Szabolcs azonban nemcsak munkakapcsolatban áll egymással, hanem mentor és mentorált kötelék is fennáll közöttük, Fa Nándor segíti Weöres Szabolcsot a felkészülés során, illetve a július 22-én rajtoló 50. Rolex Fastnet vitorlásversenyen társkormányosaként indul. Köszönettel és hálával tartozunk ennek a két kiváló sportembernek, akik kitartásukkal, akaratukkal és áldozatkészségükkel Magyarország és Székesfehérvár hírnevét egy ilyen különleges sportban, nemzetközi szinten öregbítik! – fogalmazott Vargha Tamás.
Santanderben a hajót teljesen szétszedték és felújították
Az IMOCA 60 lábas vitorlás 2007-ben, Új-Zélandon épült és már többször megkerülte a Földet. Mivel az osztály az elmúlt években hatalmas fejlődésen ment keresztül, Weöres Szabolcs úgy döntött, hogy a kvalifikációs versenynek számító tavalyi Route du Rhum (A rum útja) sikeres teljesítése után szükség van az átalakításokra. Erre januártól a spanyolországi Santanderben került sor, ahol a hajót teljesen szétszedték és átvizsgálták. A tőkesúly hidraulikájának szervizelése, az elektromos szerelvények cseréje mellett a leglátványosabb változás a kabintető kialakítása volt. A legújabb építésű IMOCA-vitorlásokban a versenyzők fedett cockpitből irányíthatják a hajót, a felújítás után Weöres Szabolcs is így vitorlázhat majd a New Europe-pal.