A címvédő és kétszeres világbajnok, a vb-pontversenyben jelenleg is már 99 ponttal vezető Verstappennek az idei mérlege tíz futamból nyolc győzelem. S ő maga is kimondta már, megérti, ha a nyomasztó fölénye untatja a szurkolók többségét. A pole pozícióból induló holland pilótát Silverstone-ban a közvetlenül mögötte rajtoló Lando Norris (McLaren) lerajtolta, és meglepetésre öt körön át tartotta is a vezető pozícióját, utána azonban helyreállt az F1-es világ rendje. Norris végül második lett, a futam végén Lewis Hamilton (Mercedes) nem tudta megelőzni, pedig nagyon igyekezett. A negyedik helyen a McLaren másik pilótája, a Norrisnál egy évvel fiatalabb, 22 esztendős ausztrál újonc, Oscar Piastri zárt. A wokingi csapat az idei legjobb versenyén van túl, és a felfelé ívelő formáját már előrevetítette, hogy az előző futamon, az Osztrák Nagydíjon Norris negyedik lett.
S ha Hamilton most nem profitál egy „ingyen” kerékcserét egy biztonsági autós fázisból, akkor a dupla dobogó is összejöhetett volna a McLarennek. A csapat azonban a vb tizedik futamán így is több pontot szerzett (30), mint az előző kilencen összesen (29). Nem kérdés, hogy istálló nagyon beletalált a legújabb fejlesztési csomagjával.
– Az MCL60 minden sebességtartományban gyorsult, és a gumikezelése is javult. Nagyon hamar hozza működési tartományba az abroncsokat, de nem melegíti és koptatja el őket – árulta el Andrea Stella csapatfőnök, magyarázatot adva arra, hogy a végjátékban miért tettek fel kemény abroncsokat Norris autójára, amit a pilóta sem értett, ő inkább a lágy keveréket választotta volna.
Amikor kiderült, hogy a virtuális biztonsági autós fázis helyett be is megy a safety car, Verstappen és Norris között eltűnt a kilenc másodperces időkülönbség, így a lágy gumi lehetőséget adott volna Norrisnak a támadásra, de a szerelők már a kemény keverékekkel várták a pilótát, és a csapatvezetés szerint semmiképpen sem érte volna meg kockáztatni egy zűrzavaros helyzetet. Verstappent aligha előzhették volna meg, és Stella elmondta, az újraindítás után – amikor még 13 kör volt hátra – Norrisnak csak négy kanyarig kellett aggódnia, hogy Hamilton megelőzi őt, ennyi időre volt szüksége ahhoz, hogy megfelelő hőmérsékletre hozza a kemény abroncsokat, utána már megvolt a szükséges tapadása, és bátran belemehetett a kanyarokba.