Verstappen asztaltársasága folyamatosan változik – mi a McLaren titka?

Azon már meg sem lepődtünk, hogy Max Verstappen (Red Bull) vasárnap simán megnyerte a Brit Nagydíjat is, de mögötte azért Silverstone-ban volt verseny, így nem fulladt teljes unalomba a futam. A McLaren pedig új színt hozott az idei sorozatba.

Magyar Nemzet
2023. 07. 10. 15:53
Formula One British Grand Prix - Race
epa10736456 Second placed British Formula One driver Lando Norris (L) of McLaren F1 Team, first placed Dutch Formula One driver Max Verstappen (C) of Red Bull Racing and third placed British Formula One driver Lewis Hamilton (R) of Mercedes-AMG Petronas celebrate on the podium for the Formula 1 British Grand Prix 2023, at the Silverstone Circuit race track in Silverstone, Britain, 09 July 2023. EPA/CHRISTIAN BRUNA Fotó: CHRISTIAN BRUNA
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A címvédő és kétszeres világbajnok, a vb-pontversenyben jelenleg is már 99 ponttal vezető Verstappennek az idei mérlege tíz futamból nyolc győzelem. S ő maga is kimondta már, megérti, ha a nyomasztó fölénye untatja a szurkolók többségét. A pole pozícióból induló holland pilótát Silverstone-ban a közvetlenül mögötte rajtoló Lando Norris (McLaren) lerajtolta, és meglepetésre öt körön át tartotta is a vezető pozícióját, utána azonban helyreállt az F1-es világ rendje. Norris végül második lett, a futam végén (Mercedes) nem tudta megelőzni, pedig nagyon igyekezett. A negyedik helyen a McLaren másik pilótája, a Norrisnál egy évvel fiatalabb, 22 esztendős ausztrál újonc, Oscar Piastri zárt. A wokingi csapat az idei legjobb versenyén van túl, és a felfelé ívelő formáját már előrevetítette, hogy az előző futamon, az Osztrák Nagydíjon Norris negyedik lett. 

S ha Hamilton most nem profitál egy „ingyen” kerékcserét egy biztonsági autós fázisból, akkor a dupla dobogó is összejöhetett volna a McLarennek. A csapat azonban a vb tizedik futamán így is több pontot szerzett (30), mint az előző kilencen összesen (29). Nem kérdés, hogy istálló nagyon beletalált a legújabb fejlesztési csomagjával.

– Az MCL60 minden sebességtartományban gyorsult, és a gumikezelése is javult. Nagyon hamar hozza működési tartományba az abroncsokat, de nem melegíti és koptatja el őket – árulta el Andrea Stella csapatfőnök, magyarázatot adva arra, hogy a végjátékban miért tettek fel kemény abroncsokat Norris autójára, amit a pilóta sem értett, ő inkább a lágy keveréket választotta volna.

Amikor kiderült, hogy a virtuális biztonsági autós fázis helyett be is megy a safety car, Verstappen és Norris között eltűnt a kilenc másodperces időkülönbség, így a lágy gumi lehetőséget adott volna Norrisnak a támadásra, de a szerelők már a kemény keverékekkel várták a pilótát, és a csapatvezetés szerint semmiképpen sem érte volna meg kockáztatni egy zűrzavaros helyzetet. Verstappent aligha előzhették volna meg, és Stella elmondta, az újraindítás után – amikor még 13 kör volt hátra – Norrisnak csak négy kanyarig kellett aggódnia, hogy Hamilton megelőzi őt, ennyi időre volt szüksége ahhoz, hogy megfelelő hőmérsékletre hozza a kemény abroncsokat, utána már megvolt a szükséges tapadása, és bátran belemehetett a kanyarokba.

Lando Norris mindenkit meglocsolt:

Az idei vb-n Verstappen mellett csak csapattársa, Sergio Pérez tudott futamot nyerni, kétszer; Norris silverstone-i második helyével viszont a McLaren az ötödik csapat lett, amelyik a Red Bullon kívül már szerzett dobogós helyezést: az Aston Martin (Fernando Alonso), a Mercedes (Hamilton, George Russell), a Ferrari (Charles Leclerc) és az Alpine (Esteban Ocon) után.

Verstappen: Mögöttünk nagyon együtt van a mezőny 

Minderre Verstappen is kitért a futamot követő sajtótájékoztatón:

– Minden versenyen valaki más ül le ide – mosolygott a címvédő Norris és Hamilton mellett. – Mögöttünk nagyon együtt van a mezőny, és ha valaki csak egy kicsit is jobban be tudja állítani az autóját egy bizonyos pályatípusra, akkor azon a versenyen megelőzi a közvetlen riválisait. Fogalmam sincs, hogyan alakul majd a következő verseny, a Magyar Nagydíj, de eddig az jelenti az állandóságot, hogy mi vagyunk a leggyorsabbak, és számunkra ez a legfontosabb.

Legalább azért a Red Bull mögött van verseny a világbajnokságon is.

SAJTÓSZEMLE:

The Sun: „Lewis Hamilton és Lando Norris a legjobbját nyújtotta, hogy a Silverstone-ban jelen lévő 160 ezer szurkoló jó futamot láthasson. Megküzdöttek egymással a második helyért, miközben újfent legyőzhetetlennek bizonyult.”

The Guardian: „Természetesen Verstappen nyert. Cinikusan azt is kérdezhetnénk: mikor nem? Mögötte viszont a veterán Lewis Hamilton összecsapott a második helyért az ifjú titánnal, Lando Norrisszal, akinek éppen Hamilton a példaképe. Ők ketten hozták össze azokat az izgalmas pillanatokat, amelyek megmentették ezt a versenyt.”

Marca: „Max Verstappen az idei szezon eddigi legkisebb előnyével diadalmaskodott a Brit Nagydíjon. Csak 3,9 másodperccel előzte meg az elképesztő teljesítményt nyújtó Lando Norrist.”

Gazzetta dello Sport: „A Brit Nagydíj öt körig tartott – ennyire volt szüksége Max Verstappennek, hogy megelőzze a villámrajtot vevő Lando Norrist.”

Kurier: „Esedékessé vált a következő rekorddöntés a Formula–1-ben. A Red Bull sorozatban 11. futamgyőzelmét aratta. Hasonló sorozatra eddig csak egy F1-es istálló volt képes: 1988-ban az Ayrton Senna és Alain Prost fémjelezte McLaren.”

Borítókép: Lando Norris, Max Verstappen és Lewis Hamilton a Brit Nagydíj eredményhirdetésén (Fotó: EPA/Christian Bruna)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.