– Hat vagy hét?
– Maradjunk a hatnál.
– A szurkolói többsége szerint hétszeres Európa-bajnok is lehetne már.
– A kérdéses 2020-as idény csonka volt, a Covid miatt csak két hétvégét lehetett megrendezni, ami után tényleg én álltam az első helyen, de valójában keveset versenyeztünk. Akkoriban nagyobb gondja is volt az embereknek annál, hogy ki nyeri meg a kamionos Európa-bajnokságot, vagy ki nem.

– Azért van ennek most jelentősége, mert idén a hatodik bajnoki címével befogta a kategória legendáját, Jochen Hahnt, de ha 2020-ban is bajnokot hirdetnek, ma már ön lehetne az egyedüli rekorder hét címmel.
– Ez igaz, de nincsenek álmatlan éjszakáim azért, mert 2020-ban nem lehettem bajnok. Azóta zsinórban négyszer nyertük meg az Eb-t a Révész Racinggel, bepótoltuk azt, ami akkor elmaradt, és lesz még lehetőségem arra, hogy a rekordot is megdöntsem. Nem hangzana rosszul, ha azt mondhatnám, hogy én vagyok minden idők legsikeresebb kamionversenyzője. Főleg, hogy Hahn is itt van még közöttünk, tehát nem arról van szó, hogy visszavonult, és akkor úgy már könnyű egy lyukas mezőnyben.
– Toto Wolff, a Mercedes Forma–1-es csapatfőnöke és milliárdos társtulajdonosa is gratulált önnek egy videóüzenetben az idei elsőséghez. Mit szólt hozzá?
– Régebbről ismerjük egymást, mert amikor 2016 és 2019 között Mercedes kamionnal versenyeztem, ő segített abban, hogy a Hungaroringen tesztelhessem a gyári DTM-autót. Nyilván örülök, hogy hozzá is eljutott a híre annak, hogy újra Európa-bajnok lettem, és nem felejtett el, még egy ilyen kedves videóra is vállalkozott.
– Wolff azt is megjegyezte, hogy újra Mercedest kellene vezetnie…
– Üzletemberként neki kell tudnia, hogy miben lát fantáziát. A Mercedesnél minden adva van ahhoz, hogy a márka a kamionos Eb-n is a bajnoki címért legyen harcban, egyvalamit kivéve, a versenyképes gyári motort. Amikor ott voltam, minden pillanatban éreztem a csillag erejét, csak akkor nem, amikor rá kellett lépni a gázra.
– Az eddigi hat bajnoki címe mindegyikét MAN-kamionnal szerezte, míg a négy mercedeses éve alatt egy harmadik hely volt a legjobbja. Csak a motoron múlt?
– Főleg azon. A szabályzatnak köszönhetően a kasztni alatt sok alkatrész keveredik, a különböző márkák akár ugyanazt is használhatják, a nagy különbség az, hogy melyiknek van fejlesztett, erős versenymotorja. A MAN-nál ez adva van, és amíg így lesz, addig nem is tervezünk mással menni.