Előbb vagy utóbb több nagy bajnok is beadta a derekát a Ferrarinak, ha csak az ezt az évszázadot nézzük, Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel és Fernando Alonso is átült a tűzpiros autóba, és természetesen nem feledkeztünk meg a maranellóiak legfrissebb szerzeményéről, a hétszeres vb-győztes Lewis Hamiltonról sem. Räikkönennek bejött a váltás, 2007-ben övé lett a korona, de azóta minden bajnoknak és a címről még csak álmodozó pilótáknak, köztük Felipe Massának és Charles Leclerc-nek is a csalódás lett a jussa.

Egyelőre ez a helyzet Hamiltonnal is. Elhamarkodott következtetéseket nem akarunk levonni, hiszen még az idény első fele sem zajlott le, ugyanakkor meseszerű bemutatkozásról nem beszélhetünk a brit versenyző esetében, aki tizenkét idény és hat közösen szerzett világbajnoki cím után köszönt el a Mercedestől a Ferrari kedvéért.
A 40 éves pilóta eddig
csak egy győzelmet ünnepelhetett az olaszok színeiben, de az is csak részsiker volt, mivel Kínában csak a sprintfutamon intették le elsőnek, illetve övé volt a pole a kurta versenyen. Az eddigi tíz nagydíj közül egyet sem tudott megnyerni, sőt, még csak dobogóra sem állt az idén, a pontversenyen hatodik helyezettjeként 119 ponttal marad el az éllovas Oscar Piastritól (McLaren).
Persze mindez nem csak Hamilton hibája, a Ferrari idén sem szárnyal, az alakulatnál már 2019 óta versenyző Leclerc-nek egy második és két harmadik hely jutott, de azért egy futamgyőzelemnyi, azaz huszonöt pont előnye már van csapattársával szemben.
A rekordbajnok előző csapatának, a Mercedesnek a pilótái ehhez képest már hat dobogós helyezésnél járnak, és George Russellnek Kanadában még a győzelem is összejött. Vajon jó döntés volt Hamiltonnak istállót váltani?
Wolff: Hamilton nem felejtett el vezetni
Mint azt már fentebb leszögeztük, nem akarunk elhamarkodott kijelentéseket tenni, Toto Wolff szerint mindenesetre nem működik a kémia a veterán versenyző és a Ferrari között. A Mercedes csapatfőnöke a Bloomberg Hot Pursuit podcastben mondta el, miért látja így a helyzetet.