A több mint ezer partnerrel rendelkező WMMusicDistribution Kft. mintegy négyezer független magyar előadó és zenekar dalait kezeli és terjeszti digitálisan. A WMMD csapata segítségével válnak elérhetővé a zenei újdonságok Spotifyon, Apple Musicon vagy épp Deezeren.
Az objektív szempontok szerint kialakított kategóriák kapcsán Sebestény-Gallasz Enikő, a hazai zenei aggregátor vezetője elmondta:
„4+1 kategóriában adtuk át az idén alapított WMMD Digitális Zenei Díjakat. Négyben mérhető, konkrét zenehallgatási és megtekintési számok, valamint a közönség visszajelzései alapján hirdettünk nyertest. Az utolsó kategóriában pedig az év partnerének járó különdíj talált gazdára. Mivel a díjakat ezúttal nem tudtuk személyesen átadni, azt kértük a győztesektől, hogy a díjak kézhezvételekor készítsenek egy kicsomagoló videót. Ezek a nyertes előadók saját közösségimédia-felületein láthatók.”
Egy ilyen koncert- és fesztiválmentes év után a digitális sikerek még inkább felértékelődtek a zeneipar előadóművészei (és háttérhősei) számára, így munkájuk elismerése remélhetőleg tud egy kis inspirációt és motivációt csempészni a megnehezített körülmények közé. Egyben jelképesen a közönség és a szakma hálája is, amiért az alkotók, zenészek és stábjuk töretlenül dolgoznak a zenei vérkeringés életben tartásán – legyen szó dalszerzésről, klipek készítéséről, zenéjük terjesztéséről vagy épp az online jelenlét egyéb szeleteiről.

A WMMD a sikereket mérhető értékek, transzparens szempontok szerint tette mérlegre. Az egyes kategóriák a közönség érdeklődését tükrözve így álltak össze:
A legsikeresebb dal és videó
A streaming szolgáltatóknál (Spotify, Apple Music, Deezer) Rácz Gergő és Orsovai Reni „Mostantól” című dala volt a leghallgatottabb a WMMD partnereinek hangfelvételei közül. A Fonogram-díjas, A Dal 2020-győztes és slágerlista-rekorder „Mostantól” videóklipje szintén a legtöbbször megtekintett hivatalos zenei videó volt 2020-ban.
A legsikeresebb előadó
Az „Olyan Ő”-vel abszolút berobbant Bagossy Brothers Company dalait hallgatták legtöbbször a streaming szolgáltatásokban, illetve az ő YouTube-csatornájukon töltötték a legtöbb időt a rajongók.