Alapos elemzés után arra a megállapításra kell jutni, hogy a lassanként másfél éve folyó Magyar Péter-féle új ellenzékteremtés fő vonalaiban még mindig csak politikai blöff, és közvélemény-kutatási sikerei ellenére megmaradt egyszemélyes vállalkozásnak. Ezt eltakarhatták a múlt évi EP-választáson elért eredményei, mert ott a Tisza Párt a listás választási rendszer révén egyedül behúzhatta az Európai Parlamentbe az innen-onnan véletlenül összeszedett embereit, illetve jórészt ugyanezeket a szintén listás Fővárosi Közgyűlésbe is. Ezeket aztán azóta is rejtegeti, és elzárja a nyilvánosság elől, hisz semmilyen politikai arcélt nem tud velük megosztani tagolt politikai program híján.
Hogy ez nem véletlen, azt mutatták a bizalmi viszonyaiból kiszivárogtatott, titokban felvett felvételek is, ahol szűk kommunikációs köreiben egy őrjöngésre és azonnal agresszív támadásra hajlamos személyiség tárult fel, aki képtelen harmonikus kooperációra.
A jövő évi országgyűlési választásokon a versengés alapvetően a 106 egyéni választókerület jelöltjei között zajlik majd, ahol a Fidesznek már sok éve bevett és 55-60 százalékos győzelmeket elért képviselői vannak, és velük szemben Magyar Péter Tisza Pártja még egyetlen jelölttel sem rendelkezik.
A csak konfliktusra hajlamos személyisége révén pedig nem is nevezik meg ezeket a jövő év eleji kötelező bejelentés előtt, mert csak elrontanák az ő egyszemélyes kommunikációját a média előtt. Ám így a 40-42 listás mandátumon kívül esélytelen nagyobb frakciót alakítani az Országgyűlésben, nemhogy többséget szerezne ott.
Kormányváltást így minden magabiztosan hangoztatott politikai blöffje ellenére nem tud elérni, ám a mögé beállt és
már korábban is alkotmánypuccsot tervező balliberális jogászok ismét elkezdték hangoztatni ezeket a terveket. Így javaslom, hogy a biztonság kedvéért – és főként a kétharmados jobboldali országgyűlési többség birtokában, ami 2026 után elveszhet! – iktassuk be az alaptörvénybe egy kiegészítéssel az alkotmánypuccs megelőzése céljából a különleges alkotmányi rendet a mai különleges jogrend szabályai elé.
Ha ma nem is, de 2030-ban elképzelhető, hogy a különböző nehézségek miatt akkor bekövetkezhet a kormányváltás, és izgágább balos jogászok tényleg neki akarnak majd vágni egy alkotmánypuccsnak. Ha az alaptörvényben akkor már benne lenne a különleges alkotmányi rend szigorú szabályokkal, az megfontolásra intené a forrófejű jogászokat, ha meg nem, akkor hatékonyan át tudná tolni ideiglenesen a kormányhatalmat egy Alkotmányvédelmi Tanácsra, amíg az Országgyűlés egy új kormányt nem tudna választani.