Belgrádi kormányzati hivatalokba, a katonaság és rendőrség objektumaiba a mai napig úgy járnak dolgozni a munkatársak, hogy főnökeik arra figyelmeztetik őket: a NATO akár órákon belül ismét bombázhat. A szerb fegyveres erők ennek megfelelően jelentős munkálatokat folytatnak, elsősorban a csapásmérő erő helyreállítása végett.A jugoszláv fővárosban állítólag szóbeszéd tárgya, hogy „az Egyesült Államok és szövetségesei nemsokára bombázásokkal gyakorolnak nyomást Milosevics eltávolítása érdekében”. Noha a tavalyi légicsapások óta gyakorlatilag alábbhagyott a készültség, a központi intézmények óvóhelyeit továbbra is rendben tartják. Tudatosan kerülik az egyébként is szabálytalan „kettős hasznosítást”, mely békeidőben oly jellemző az óvóhelyekre.Értesüléseink szerint az észak-atlanti szövetség erőinél jelenleg semmilyen olyan csoportosítás nincs, mely belátható időn belül a légicsapások felújítását szolgálná. A NATO gépek csak a koszovói KFOR és a bosznia-hercegovinai SFOR békefenntartó missziók támagatásához szükséges repüléseket végzik, mely szállítási, megfigyelési és őrjáratozási tevékenységből áll.A légicsapások tavaly júniusi véget érte óta a jugoszláv haderő egyébként jelentős mértékű helyreállítási munkákba kezdett, ami a független szakértők szerint jócskán megtépázott légvédelmét illeti. Több nagy hatótávolságú légtérellenőrző radart javítottak meg, pótoltak tartalékokból, illetve saját – egyes jelentések szerint külső – ipari forrásból. A Koszovó, Albánia és Bosznia felett rendszeresen őrjáratozó NATO-gépek az utóbbi időben állítólag egyre több szerbiai radar működését regisztrálják.Wesley Clark, a NATO európai főparancsnoka a napokban megerősítette azt a hírt is, melyet szakmai körökben a légicsapások óta tényként kezelnek. Eszerint a Szerbia hegyvidéki területein még a titói időkben kialakított sziklafedezék-komplexumokban a jugoszláv fegyveres erők csapásmérő eszközeinek többsége túlélte a háborút. A támadóerő magvát képező Orao csatarepülőgépekből közel száz darab bevethető, illetve korlátozottan alkalmazható állapotban maradt. Ezek a gépek 300-400 kilométeres körzetében képesek földi célok támadására. Az amerikai B-52-esek szőnyegbombázásával használhatatlanná tett beton felszállópályák rekonstrukciója folyamatos, bár a jugoszláv légierő felkészült az autópályákról történő üzemelésre is.

Fontos változást jelentett be a BKK a 3-as villamossal kapcsolatban