A közlekedés fejlesztése nem egyetlen hálózati elem beindítását jelenti – közölte Szálka Miklós, a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának alelnöke a Budapest közlekedése az ezredfordulón című konferencián. Manninger Jenő, a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium (KHVM) politikai államtitkára arról beszélt: a tárca már az idei költségvetésében nyolcvanmillió forintot különített el a Budapesti Közlekedési Szövetség megalakítására.Akár a legradikálisabb eszközök alkalmazásával is, de el kell érni, hogy a Budapesten közlekedők inkább a tömegközlekedést használják az autók helyett – szögezte le Szálka Miklós. Szerinte a BKV szolgáltatásai erre egyelőre nem alkalmasak, mivel a társaság forgalmi teljesítménye az elmúlt négy évben húsz százalékkal esett vissza. Szálka úgy fogalmazott: nem jó senkinek például az, hogy a 47-es és a 49-es villamost „óegyiptomi állapotban” használhatjuk. A városatya szerint el kell érni a tranzitforgalom távoltartását, és a sugárirányú forgalom átterelését a Budapestet körülfogó gyűrűre. Álláspontja szerint a kötött pályás tömegközlekedési eszközöket kell fejleszteni. Manninger Jenő hangsúlyozta: Budapest közlekedéséért ugyan elsősorban a fővárosi önkormányzat a felelős, ám a fejlesztésért a kormány is megteszi, amit tud, így szorgalmazza például a közlekedési szövetség megalakítását is. Erre a célra a minisztérium költségvetésében már idén félretettek nyolcvanmillió forintot, ám a főváros büdzséjében nem szerepelt ilyen tétel. A MÁV, a Volán és a BKV közös bérletrendszerének kialakítása összesen 500 millió forintba kerülne, ám a BKV – nehéz pénzügyi helyzetére való hivatkozással – nem hajlandó részt vállalni benne. Perger Éva, a Budapesti Agglomeráció Fejlesztési Tanács elnöke a konferencián elmondta: a tanács fontosnak tartja a 4-es metró megépítését, ám annak csak akkor van értelme, ha illeszkedik az elővárosi vasútrendszerbe. Úgy tartja, a metró csak akkor éri el a célját, ha az egész régió használhatja, és könnyedén eléri azt. Az elnök szerint olyan közlekedési csomópontokat kell kialakítani, amelyek nem csak az átszállásra alkalmasak. Perger Éva elmondta: szükséges, hogy a közlekedők egy-egy csomóponton be tudjanak vásárolni, postára, bankba mehessenek, hiszen így lesz érdemes arra járni.

Eseménynaptár – minden, ami színházi olimpia
Értesüljön minden programról, és ne maradjon le aktuális ajánlóinkról, tudósításainkról, kritikáinkról!