Új bérletrendszer jöhet jövőre

G. K.226P. G.
1999. 11. 07. 23:00
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlekedés fejlesztése nem egyetlen hálózati elem beindítását jelenti – közölte Szálka Miklós, a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának alelnöke a Budapest közlekedése az ezredfordulón című konferencián. Manninger Jenő, a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium (KHVM) politikai államtitkára arról beszélt: a tárca már az idei költségvetésében nyolcvanmillió forintot különített el a Budapesti Közlekedési Szövetség megalakítására.Akár a legradikálisabb eszközök alkalmazásával is, de el kell érni, hogy a Budapesten közlekedők inkább a tömegközlekedést használják az autók helyett – szögezte le Szálka Miklós. Szerinte a BKV szolgáltatásai erre egyelőre nem alkalmasak, mivel a társaság forgalmi teljesítménye az elmúlt négy évben húsz százalékkal esett vissza. Szálka úgy fogalmazott: nem jó senkinek például az, hogy a 47-es és a 49-es villamost „óegyiptomi állapotban” használhatjuk. A városatya szerint el kell érni a tranzitforgalom távoltartását, és a sugárirányú forgalom átterelését a Budapestet körülfogó gyűrűre. Álláspontja szerint a kötött pályás tömegközlekedési eszközöket kell fejleszteni. Manninger Jenő hangsúlyozta: Budapest közlekedéséért ugyan elsősorban a fővárosi önkormányzat a felelős, ám a fejlesztésért a kormány is megteszi, amit tud, így szorgalmazza például a közlekedési szövetség megalakítását is. Erre a célra a minisztérium költségvetésében már idén félretettek nyolcvanmillió forintot, ám a főváros büdzséjében nem szerepelt ilyen tétel. A MÁV, a Volán és a BKV közös bérletrendszerének kialakítása összesen 500 millió forintba kerülne, ám a BKV – nehéz pénzügyi helyzetére való hivatkozással – nem hajlandó részt vállalni benne. Perger Éva, a Budapesti Agglomeráció Fejlesztési Tanács elnöke a konferencián elmondta: a tanács fontosnak tartja a 4-es metró megépítését, ám annak csak akkor van értelme, ha illeszkedik az elővárosi vasútrendszerbe. Úgy tartja, a metró csak akkor éri el a célját, ha az egész régió használhatja, és könnyedén eléri azt. Az elnök szerint olyan közlekedési csomópontokat kell kialakítani, amelyek nem csak az átszállásra alkalmasak. Perger Éva elmondta: szükséges, hogy a közlekedők egy-egy csomóponton be tudjanak vásárolni, postára, bankba mehessenek, hiszen így lesz érdemes arra járni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.