Ma, amikor a tudás megszerzésének számos látványos lehetősége is adódik, kiváltképpen fontos e mű, amely bizonyítja, hogy az elmélyült, szervesen magunkhoz lényegített tudáshoz nélkülözhetetlen a könyv. A huszonegyedik század túlfejlett technikai civilizációja számos zavaró tényezőt, az igazi tanulástól elterelő mozzanatot iktat be hétköznapi életünkbe. A figyelmünket megosztó jelenségeket a diák úgy tudja legyőzni, ha érzelmi motivációt talál a tanuláshoz. A régi korok emberei minden feladatot a nehezével kezdtek.
Az újkori diák számára Kovácsné Sipos Márta azt javasolja, hogy mindig a könnyebb, kedvenc tantárgyakkal kezdje a napi leckék megoldását, így maga számára is észrevétlenül belelendül a munkába. Abban a pillanatban, amint megtaláljuk az örömöt a kötelességként reánk rótt penzumokban, már nyert ügyünk van. Képessé válunk a lényeges és a kevésbé lényeges ismeretek szétválasztására, ez az eredményes tanulás második fontos stációja.
A harmadik fokozat: amikor már képesek vagyunk tovább is adni, mások számára is megtanulhatóvá tenni a ismereteinket. A tanár-írónő játékosan, de nagyon is komoly tanulási fortélyokra tanít bennünket életszerű jelenetek segítségével. Az általa ajánlott többlépcsős módszer arra is képessé teszi a gyerekeket és a felnőtteket is, hogy alkotó módon használják föl tudásukat.
(Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 2003.)
Orbán Viktor: Nem pihenünk, zajlik a kormányülés, hajrá, Dominik! - Képek