Lassan hozzák be a csatlakozók hátrányukat

A csatlakozó országok gazdasági fejlettsége még mindig nem éri a jelenlegi tagállamok átlagos fejlettségének felét, noha az elmúlt években számottevően csökkent a különbség. A tíz csatlakozó állam átlagos gazdasági fejlettsége az Eurostat legfrissebb, 2002-es adatai szerint a Tizenötök átlagos gazdasági fejlettségének 47 százaléka.

MNO-összefoglaló
2003. 12. 27. 9:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ez négy százalékkal magasabb, mint 1995 volt, a különbség tehát csökken, bár nem valami rohamosan. Az EU statisztikai ügynökségének jelentése szerint Magyarország a viszonylag módosabb országok közé tartozik, az egy főre jutó GDP hazánkban az uniós átlag 53 százaléka. Ezt megelőzi Ciprus (76 százalék), Szlovénia és Málta (69 százalék), valamint Csehország (62 százalék). A leginkább elmaradott új tagállam Litvánia, 35 százalékkal. Az összes tagjelölt listáján Törökország áll a leghátul, 25 százalékkal.

Ugyanezt a mutatót tekintve Luxemburg a leggazdagabb uniós tagállam. A 430 ezer ember lakta hercegségben az egy főre jutó GDP a Tizenötök átlagának 189 százaléka. A többi dúsgazdag állam is kicsi: a listán Írország és Dánia a második és a harmadik. A legszegényebb két jelenlegi tagállam Görögország és Portugália, náluk az uniós átlag 71 százaléka az egy főre jutó nemzeti össztermék. Az egy főre jutó nemzeti össztermék mutatója egyébként csalóka, mert csak átlaggal számol. Noha nem rossz kiindulópont, egy sereg fontos tényezőt nem vesz figyelembe, fátylat húzva például olyan adatok elé, mint a szegénységi küszöb alatt élők száma. Például az „amúgy” módos Írországban ez az érték magasabb, mint a többi állam többségében.

(forrás: EUvonal.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.