Európai idő szerint kedd hajnalban Tokióban leleplezték a Land Cruiser FJ-t, amely a négy évvel ezelőtti Compact Cruiser EV tanulmány által kijelölt utat követi a dizájnban, koncepcióját tekintve pedig jóval több lehet, mint az annak idején rétegmodellként megépített, eredeti FJ Cruiser.

Az újdonság a tervek szerint hasonlóan kompakt és megfizethető lenne, mint az eredeti 40-es sorozat, lehetővé téve, hogy a jelenleginél szélesebb ügyfélkör élvezhesse a valódi terepjárók nyújtotta szabadságot és örömöt – nem véletlen, hogy pont ennek a két szónak az angol megfelelője (’Freedom’ és ’Joy’) köszön vissza az FJ típusjelzésben.

A kontúrok tekintetében valóban a 2021-es előtanulmány adja az 4,57 méter hosszú FJ alapjait, ugyanakkor számos részletet a Land Cruiser 250-esből vett át a Toyota – nem utolsósorban a fényszórókat, amelyek a modernebb, téglalap alak helyett klasszikus kerek kivitelben is választhatók. Szintén a 250-es öröksége a szokatlanul vaskos C-oszlopnál lépcsősen megtörő övvonal, míg a pótkereket magán viselő, oldalra nyíló hátfal klasszikus terepjárós stíluselem.

Belül kerülte a futurisztikus megoldásokat a Toyota. Javarészt a márka különböző szériamodelljeiből már ismert alkatrészeket kombinálták össze egy letisztult, célszerű ergonómiájú, áttekinthető vezetői környezetté. Az alacsony műszerfal és a mély övvonal jó körkörös kilátást enged, ami városban és terepen egyaránt megkönnyíti a manőverezést.

Praktikus, hogy több elemből állnak az első és a hátsó lökhárítók, így sérülés esetén egyszerűen és olcsóbban cserélhetők.
A terepjáró-képességet amúgy is prioritásként kezelte a Toyota a fejlesztés során:
a Hiluxnál rövidebbre vett tengelytáv, a 70-es szériával megegyező artikulációs jellemzőjű futómű kiváló terepalkalmasságot eredményez, amelyet kapcsolható hátsó differenciálzár emel még magasabb szintre. A rendelhető kiegészítők között gyári tetőcsomagtartó, sznorkel, oldalsó fellépők és kartervédő lemez is található.

A tervek szerint a Toyota Ázsiában, Latin-Amerikában és talán Ausztráliában 2026 közepétől kezdi forgalmazni a Land Cruiser FJ-t 2,7 literes, 163 lóerős szívó benzinmotorral. Sajnos Európába és Észak-Amerikába egyelőre nem fogják hozni a jópofa terepjárót, talán később, ha lesz hibrid változata.