Egyre rosszabb körülmények között a közmédiumok

Szalai Annamária szerint nem az a fő probléma a közmédiumokkal, hogy önállóan működnek-e vagy sem, hanem az, hogy ellenőrizetlenül kerülnek közpénzek a rendszerbe, és az adófizető nem kap kellően értékes tartalmat.

MNO
2010. 05. 04. 19:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) Fidesz által delegált tagja kedden, az ATV Egyenes beszéd című műsorában annak a véleményének adott hangot, hogy a közmédiumok elvesztették közönségüket, egyre rosszabb gazdasági körülmények között működnek, finanszírozásuk nem felel meg sem az uniós normáknak, sem a hatályos magyar törvényeknek. Közlése szerint a közmédiumok menedzsmentjein kívül körülbelül 125 ember van, aki ellenőrzi és felügyeli a köztelevíziókat, a rádiót és az MTI-t. „Úgy gondolom, hogy ez luxus” – tette hozzá. Szalai Annamária szerint olyan új struktúrát kell kialakítani, amelyben az adófizetők betekintést tudnak nyerni a pénzfelhasználásba. Arra a kérdésre, hogy az összevonás pártján áll-e, az ORTT Fidesz által delegált tagja úgy válaszolt: azt szeretné, ha a közmédiumok világos és átlátható módon működnének.

Az ORTT és a Nemzeti Hírközlési Hatóság összevonásáról azt mondta: az európai trendek az összevonás felé mutatnak, mivel a terjesztés és tartalom egyre kevésbé választható el egymástól, de mindkét megoldásra vannak jó példák. Szalai Annamária korábban az MTI-nek úgy nyilatkozott: a tartalmi és technológiai, terjesztési szabályozást elősegítő integráció terén az ötpárti tárgyalásokon eddig mindig is egyetértés volt. Az elmúlt 15 évben megszületett elképzelések, médiatörvény-tervezetek mindegyikében szó is volt erről – fűzte hozzá.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.