A kormány célja egy karakteres, hiteles országkommunikáció felépítése annak érdekében, hogy Magyarország a kultúrától a gazdaságon át a kormányzatig egységes üzenettel és arculattal jelenhessen meg a hazai és a nemzetközi nyilvánosság előtt. A pozitív országkép kialakítása, amely nemzetpolitikai, oktatási, tudományos, kulturális, külpolitikai és kommunikációs feladatok egységét jelenti, nemzetgazdasági érdeke az országnak – áll a közleményben. Mint írják, továbbra is számítanak az előző kabinet által 2009-ben életre hívott Országmárka Tanács intézményére, és felhasználják a tanács által készíttetett szakmai kutatásokat, háttéranyagokat. A tanács ugyanakkor összetételét és feladatát tekintve is megújul. Tagsága a kultúra, a kreatív gazdaság, a tudomány és a hagyományos üzleti élet kiemelkedő egyéniségeivel bővül. Hangsúlyozták: a tanács tagjai között nincsenek politikusok, a civilekből álló testület megbízatását társadalmi munkában végzi. Társelnökei Papp-Váry Borbála stratégiai kommunikációért felelős helyettes államtitkár (KIM) és Prőhle Gergely kulturális diplomáciáért felelős helyettes államtitkár (Külügyminisztérium).
A megújult Országmárka Tanács 2010. november 17-én tartotta első ülését Budapesen. A Tanács feladata, hogy szakmai hozzáértésével, rendszeres véleményezéssel, észrevételezéssel és javaslattétellel támogassa a kormány országkommunikációval kapcsolatos döntéseinek előkészítését, megalapozását – közölte a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium.
Az Országmárka Tanács összetétele:
Szakmai tudásával és tapasztalatával a továbbiakban is támogatja a tanács munkáját:
Dr. Törőcsik Mária, a közgazdaság-tudomány kandidátusa, a Pécsi Tudományegyetem (PTE) Közgazdaság-tudományi Karán egyetemi tanár. A PTE-n főképp marketinget, marketingstratégiát, vásárlói és fogyasztói magatartást, illetve márkastratégiát oktat. Az egyetemi oktatói feladatai mellett több mint egy évtizede foglalkozik marketing-tanácsadással és kutatással, melyek közül kiemelkednek a vásárlói és fogyasztói magatartás, az „időfogyasztás” és az életstílus-kutatásai. A Magyar Tudományos Akadémia marketing albizottsága tagja. 2006 óta végez trendkutatásokat, melyek egyik eredménye a magyar fogyasztókra vonatkozó aktuális trendek kidolgozása. Dr. Törőcsik Marketing Inspiráció – Fogyasztói Magatartás Kutató Intézet Kft. vezetője. Több szakmai könyv szerzője, konferenciák aktív résztvevője.
Dr. Baán László főigazgató, Szépművészeti Múzeum. Marx Károly Közgazdaság-tudományi Egyetem, ELTE BTK filozófia szak. 1989-ben egyetemi doktori cím. A nyolcvanas évek végén MTA tudományos ösztöndíj politikatudomány szakágban. Pályáját a Társadalomtudományi Intézet tudományos munkatársaként kezdte, majd 1990-től fővárosi képviselőként a kulturális bizottság elnöke volt. 1995-től a főváros kulturális biztosaként dolgozott, 1998-től a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumában gazdasági helyettes államtitkári és közigazgatási államtitkári beosztásokban dolgozott. 2004 decemberétől a Szépművészeti Múzeum főigazgatója. 1989-től 15 éven át folyamatosan adott elő és vezetett szemináriumokat különböző felsőoktatási intézményekben politikatudományi és kultúra-gazdaságtani témákban.
Dr. Batta András rektor, Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem. Erkel Ferenc-díjas zenetörténész, PhD, hab. egyetemi tanár. A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem zenetudományi tanszakán és tanárképző intézetének gordonka tanszakán szerzett diplomát. 1977 óta tanít a Zeneakadémián, ahol 2002-ben átvette a zenetudományi tanszék vezetését, majd rektorhelyettesi kinevezést kapott. 2004 óta egyetemi tanár, 2004. november 1-től, a Zeneakadémia rektora. Mintegy húsz éven át foglalkozott zenei újságírással. Több zenei ismeretterjesztő könyvet írt, melyek között a legsikeresebb a Könemann Kiadónál napvilágot látott, tíz nyelvre lefordított, csaknem ezeroldalas operakalauz.
Dr. Bendzsel Miklós elnök, Magyar Szabadalmi Hivatal (MSZH). Gépészmérnök, mérnök-közgazdász, c. egyetemi tanár, szabadalmi ügyvivői képesítés birtokosa. 1976 és 1980 között a Gépipari Technológiai Intézet kutatómérnöke. Ezt követően az MSZH elemzője, elnöki titkára; a Szabadalmi Információs Központ igazgatója, majd 1993-tól ügyvezető elnökhelyettes. 1997-től az MSZH elnöke. Az ENSZ Szellemi Tulajdon Világszervezetének számos választott tisztségét betöltötte, jelenleg a Szabadalmi Együttműködési Szerződés Közgyűlésének elnökhelyettese. Az Európai Szabadalmi Szervezet igazgatótanácsának tagja. A Magyar Formatervezési Tanács elnöke 2002-től. Innovációs, kulturális és művészeti testületek és fórumok tagja, illetve szerzője, előadója.
Dr. Méhes Márton igazgató, Collegium Hungaricum, Bécs. A Pécsi Tudományegyetemen germanisztikát és általános nyelvészetet tanult. 1997-től 2001-ig Pécsett és a budapesti ELTE-n oktat, majd német nyelvtudományból doktori címet szerez. 2001-től 2006-ig Magyarország berlini kulturális intézetében, a Collegium Hungaricumban dolgozik kulturális titkárként, 2002-től pedig igazgatóhelyettesként. 2006-ban a németországi magyar kulturális évad, az Ungarischer Akzent kurátori teendőit látja el. 2007-ben művészeti igazgatóként irányítja a 2010-es európai kulturális főváros, Pécs programjának tervezését. 2008 szeptemberétől az Andrássy Gyula Budapesti Német Nyelvű Egyetem kancellári posztját töltötte be. 2010. január elsejétől igazgatja a bécsi Collegium Hungaricumot.
Nagy Bálint marketingtanszék-vezető, IBS. Elsők között foglalkozott Magyarországon professzionális marketinggel a gyakorlatban. 1988-ban az országban elsőként nyomtatták névjegyére az „arculati menedzser” címet, és kezdte meg a magyar nemzeti légitársaság teljes arculatának átformálását. 1991-ben elvállalta a BBDO amerikai reklámügynökség hazai megalapítását és vezetését. 1992-től közel négy évig az IBM magyarországi vállalatának marketing kommunikációs igazgatója volt. 1995-től a Matáv, 2002-től a Matáv Csoport, 2005-től a Magyar Telekom Csoport kommunikációs igazgatója. 2006 decemberéig tölti be a Magyar Telekom Csoport kommunikációs igazgatói posztját, majd 2008-tól másfél évig a Vodafone kommunikációs igazgatója volt. Éveken át volt a Magyar reklámszövetség elnöke. 2006-tól három éven keresztül a Magyar Zenei Tanács elnökségének tagja. Ugyancsak tagja 2005-től a magyarországi Jeunesses Musicales elnökségének. 2008 januárjától a Nemzeti Kulturális Alap (NKA) főbizottságának tagja. 2003-tól hat évig Capriccio néven klasszikus zenei, beszélgetős műsort szerkeszt és vezet a Radio Cafén.
Somlyai Dóra kommunikációs igazgató, Mol Csoport. Közgazdász, marketing-szakközgazdász. Diplomáit a közgazdaság-tudományi egyetemen és a Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskolán szerezte. 13 éve dolgozik marketing és kommunikációs területen, korábban a Pannon GSM Távközlési Zrt. vállalati kommunikációs igazgatója volt, előtte a HP Magyarországnál és a Compaq Magyarországnál dolgozott marketingmenedzserként. 2007 óta a Mol magyarországi kommunikációs igazgatója. 2010. január elsejétől felel, a teljes Mol Csoport kommunikációjáért.
A tanácshoz 2010-ben csatlakozó szakemberek:
Ablonczy Balázs, az ELTE BTK művelődéstörténeti tanszékének adjunktusa. A Kommentár című folyóirat főszerkesztője. Egyetemi tanulmányait a budapesti ELTE-n és Párizsban folytatta. 2004-ben PhD-fokozatot szerzett, négy könyv és mintegy félszáz tudományos közlemény szerzője, és rangos szakmai díjak tulajdonosa (Palládium-díj, 2006, Talentum-díj, 2008). Munkatársa volt a Teleki László Intézetnek, az MTA Történettudományi, valamint Etnikai-Nemzeti Kisebbségkutató Intézetének. 2009–2010-ben az Indiana Universityn (Bloomington, Indiana) vendégtanár. Szakterülete a magyar kisebbségek története, a két világháború közötti Magyarország és a magyar–francia kapcsolatok története. Nős, két gyermek apja, Budapesten él.
Aczél László, a Young & Rubicam Budapest Kft., ügyvezetője; a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (Maksz) elnöke. 15 éve dolgozik a kommunikációs szakmában, hazánk egyik piacvezető reklámcégénél, a Young & Rubicam (YR) Budapestnél, ahol gyakornokként kezdte szakmai pályafutását. Előtte First Class BA üzleti és marketingkommunikációs diplomát szerzett a gyakorlati szemléletű IBS / Oxford Brookes University hallgatójaként. A Y&R-nál eltöltött évek során először ügyfélkapcsolati, majd üzletfejlesztési igazgatóként kommunikációs partnere a cég legkülönfélébb nemzetközi és hazai ügyfeleinek, többek közt a Telenornak, a Danone-nak és az Erste Banknak. Három és fél éve ügyvezető igazgatóként felel a Y&R Csoport hazai prosperitásáért. 2010 tavaszán megválasztották a Maksz elnökévé, ahol legfontosabb feladatának a szakma reprezentativitását és érdekvédelmét tekinti. Hobbija a gasztrokultúra és az éttermek: FoodPolice nevű éttermi blogját hetente több ezren nézik meg a legfrissebb hazai étteremajánlások után kutatva. Nős, egy gyermek édesapja, Budapesten él.
Beke Zsuzsa kormányzati kapcsolati és PR-vezető, Richter Gedeon Nyrt. A Külkereskedelmi Főiskolán szerzett közgazdász diplomát, valamint angol nyelvű pénzügyi-gazdasági szinkrontolmács-képesítést. Az Oxford Brookes University MBA-képzésén Diploma in Management Studies oklevelet kapott. Tíz éve dolgozik a Richter Gedeon Nyrt.-nél, ahol a társaság hazai és nemzetközi kommunikációjáért és a kormányzati kapcsolatokért felelős vezetőként fejti ki tevékenységét. Ezt megelőzően az Állami Vagyonügynökségnél (ÁVÜ), illetve kommunikációs tanácsadó cégeknél dolgozott, elsősorban pénzügyi kommunikációs projektekkel (tőzsdei bevezetések) foglalkozott. Elnökségi és ügyvezetőségi tag a Magyar Reklám Szövetségben, tagja a Magyar Szóvivők Egyesületének és az IPRA-nak (International Public Relation Association), valamint a Démétér-díj zsűritagja, melyet gyermekonkológiai ellátásban dolgozó szakorvosok és szakápolók elismerésére hívtak életre. Két fiú gyermek édesanyja, a Balaton szerelmese.
Bitter Brunó stratégiai igazgató, Next Wave. Bitter Brunó (1976) szociológus, stratégiai branding és kommunikációs szakértő. 2008 óta a Next Wave social business ügynökség tulajdonosa és vezetője. Korábban a Synovate, majd a BMB Focus senior munkatársa, mindeközben a judapest.org alternatív online közösség kitalálója és 2009-ig főszerkesztője. A Next Wave-nél a termék- és szolgáltatás innováció mellett a kiemelt partnerek stratégiai tervezéséért felel. Ügyfelei közé tartozik többek között a Nike, a Coca-Cola Hellenic, a World Wildlife Fund (WWF), az OTP Bank és a Forest Stewardship Council.
Dr. Cseri Miklós néprajzkutató, muzeológus, a szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum (SZNM) főigazgatója. 1981-től muzeológusként dolgozott Miskolcon, a Herman Ottó Múzeumban, majd 1987-től az SZNM-ben, 1989-től tudományos titkár, 1993-tól az intézmény főigazgató-helyettese, egy év múlva ugyan itt megbízott főigazgató, majd 1996-tól főigazgatóként irányítja a múzeumot. Több szakmai szervezetben töltött be fontos tisztségeket, így 2007-ig ő volt az Európai Szabadtéri Múzeumok Szövetségének elnöke, az ICOM Magyar Nemzeti Bizottságának elnöke, az OTKA-bizottság tagja, a Pulszky Társaság alelnöke. Munkásságát számos díjjal ismerték el, legutóbb 2009-ben a Magyar Köztársasági Érdemrend Tisztikeresztjét kapta.
Finta Sándor építész, Sporaarchitects. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BMGE) Építészmérnöki Kar, M.Sc. fokozat. Nemzetközi tapasztalatok után egyik alapítója és vezető tervezője lesz a Sporaarchitects (www.sporaarchitects.hu) építész tervezőirodának, amelynek munkáit számos hazai és nemzetközi média rendszeresen publikálja. A Sporaarchitects tervezője a budapesti 4-es metró Szent Gellért és Fővám téri állomásainak, valamint társtervezője volt a törökbálinti új Pannon-székháznak. 2004–2009 között a BMGE rajz- és formaismereti tanszékének egyetemi oktatója. 2005-től egyik megalapítója és kuratóriumi elnöke a KÉK – Kortárs Építészeti Központnak (www.kek.org.hu), amely független építészeti kulturális intézet, egyben az egyetlen hazai, kortárs építészettel foglalkozó, nemzetközileg is releváns szakmai platform.
Káel Csaba filmrendező. A Budapesti Műszaki Egyetem szerkezetépítő-mérnöki szakán szerzett diplomát 1986-ban, majd 1989-ben végzett a Színház-és Filmművészeti Főiskola film- és televízió-rendező fakultásán Makk Károly és Szabó István tanítványaként. Több dokumentum-, rövidjátékfilm, televíziós sorozat, videoklip, országimázsfilm és több mint hatszáz reklámfilm rendezője. Wermer Andrással közösen 1991-ben megalapítják a Happy End Reklámügynökséget, majd 1996-ban a Well Done Productions filmgyártó céget és számítógépes, digitális utómunka-stúdiót. 1997-ben a Magyar Zenetévé alapító executive producere. Számos állami és céges nagyrendezvény főrendezője (a Szent Korona parlamenti elhelyezése, millenniumi tűzijáték, szilveszter, sydney-i olimpiai magyar napok, Washington Folger Theatre magyar est, Mádl Ferenc elnöki beiktatása stb.). A hannoveri világkiállítás kreatív koncepciójának és Magyarország imázsfilmjének elkészítője. A Millennáris Teátrum programjainak beindítója, a Művészetek Palotája művészeti tanácsadója és első operaprodukciójának (Monteverdi: L’Orfeo) 2005-ben rendezője.
Kopek Gábor rektor, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem. Fotográfus-médiaművész, Budapesten él és dolgozik. Egyetemi tanulmányokat követően az alkotói tevékenység mellett Budapesten és Berlinben tanár, illetve vendégprofesszor. 2003-ban tudományos fokozatot (DLA) szerez. 2004-től egyetemi tanár, majd 2006-tól a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem rektora.
Dr. Kopp Mária, a magatartástudományi intézet tudományos igazgatóhelyettese, a Semmelweis Egyetem és az MTA Mentális Egészségtudományok társult kutatócsoport vezetője. Egyetemi tanár, MTA- doktor, a Semmelweis Egyetem Magatartástudományi Intézetének alapító igazgatója. Orvos, pszichológus, klinikus szakpszichológus. A magyar népesség életminőségét, a testi és lelki egészség összefüggéseit vizsgálja évtizedek óta. Fő kutatási témái: a krónikus stressz pszichológiai és élettani következményei, a magyar népesség korai egészségromlásának bio-pszicho-szociális háttértényezői, magatartás-epidemiológia, klinik

Orbán Viktor: Ukrajna uniós csatlakozását a mai napon megállítottuk!