A beruházáshoz Makó városa valamivel több, mint 288 millió forint uniós pályázati forrást biztosított, az ezen felül szükséges pénzt, bruttó 280,5 millió forintot a Tisza Volán Zrt. finanszírozta. A beruházás generálkivitelezője a K’Art Építő Zrt. volt. Szeri István, a Tisza Volán vezérigazgatójának tájékoztatása szerint a cég tíz éve kezdett hozzá az illetékességi területén lévő pályaudvarok felújításába. Azóta már három pályaudvart építettek át és három újat építettek.
A munkálatok tavasszal kezdődtek, és valamivel több, mint fél év alatt befejeződtek. Az épület korszerűsödött is, hiszen térfigyelő rendszert építettek ki, elektronikus utastájékoztatást szereltek fel, megoldották az épület fűtését-hűtését, és a dolgozók is sokkal komfortosabb körülmények között dolgozhatnak – tette hozzá Szeri István.
A megújult létesítmény utaskiszolgáló területei 137 négyzetméterről 214 négyzetméterre nőttek, a Volán által használt üzemi terület is 140 négyzetméterről 239 négyzetméterre bővült. Megszűntek a fedetlen kocsiállások és 1100 négyzetméteren látványos perontetőt alakítottak ki, mely egy fasort szimbolizáló oszlopsorra támaszkodik. Az épület körül elhelyezett tíz indító-érkező kocsiálláson így védetten várakozhatnak az utasok. Az épülethez 1700 négyzetméteren díszburkolattal ellátott gyalogjárda tartozik. Az egész létesítmény akadálymentesített. A helyiségek légkondicionáltak, az utasváró padlófűtéssel és korszerű gépi szellőzőrendszerrel ellátott.
A pályaudvar 161 járatot indít és fogad. Évente mintegy hárommillió utas veszi igénybe. Az állomáson szolgálatot teljesítő 35 busz évente 2,5 millió kilométert tesz meg.
Makovecz Imre tervei sok helyen megvalósultak már a dél-alföldi településen. A pályaudvaron kívül a József Attila Gimnázium sportcsarnoka, a Hagymaház és az épülő fürdő, a Kálvin téri iskola új szárnya, a készülő új városi bölcsőde is a Kossuth-díjas építész keze nyomát viseli majd.
(MTI)
A reggeli mínuszok után is hideg marad az idő