A napokban napvilágra került adatok szerint az online „aranybányászatban” abszolút Kína a legjobb, hiszen az összes „World of WarCraft” játékot vizsgálva kiderült, hogy közel 80 százalékban kínai játékos vezeti a listát.
A kibányászott aranyat el is lehet adni más játékosoknak méghozzá valódi pénzért, a héten azonban a The Guardian című magazinban megjelent egy interjú egy egykori kínai rabbal, aki a Liu Dali nevet kapta a szerkesztőktől (a sajátját nem merte vállalni). Ő elárulta, hogy ezt az üzletet már a börtönök vezetői is megszimatolták, abban a börtönben, ahol például politikai fogolyként tengette mindennapjait, a vezetők kényszerítették a rabokat, hogy online játsszanak a World of WarCrafttal és folyamatosan csak aranyat bányásszanak. Egyesek szó szerint leestek a székekről a fáradtságtól és ilyenkor helyükre új és friss embereket ültettek, mindezt a valódi „műszak” után.
„A napunk a következőképpen nézett ki: ébresztő után mentünk a bányába, ahol lehúztunk 12 órát, majd mentünk a gépek elé, ahol virtuálisan is bányásztunk majdnem ugyanennyit. Nálunk olyan 300 rabot kényszerítettek a játékra, és ezzel naponta 750-1000 dollárt tudtak összeszedni. Mi ebből a pénzből természetesen egy fillért sem láttunk.”
„Volt természetesen egy norma is, mely mind a valós, mind pedig a virtuális bányászatra érvényes volt. Ha ezt nem teljesítette valaki, azt testileg és lelkileg is megfenyítették. Nekem például több órán át kellett magasba emelt kezekkel egy helyben állnom, majd a cellámba visszatérvén műanyag csövekkel vertek el az őrök.”
Liu 5 évet töltött ezen a helyen, bűne pedig annyi volt, hogy illegálisan nyújtott be egy petíciót a kínai kormány ellen.
(guardian.co.uk)
Szijjártó Péter: Meg kell akadályozni egy újabb gazdasági hidegháború kitörését