Már a telefonfülke is a klasszikusok között

A brit utcák elmaradhatatlan kiegészítőjének számító piros telefonfülke és a közlekedési lámpa is bekerült a londoni Design Museum brit formatervezési klasszikusokat felvonultató gyűjteményébe.

MNO
2011. 08. 29. 11:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A piros telefonfülkét 1936-ban V. György király megkoronázásának 25. évfordulójára való megemlékezés alkalmából helyezték forgalomba. (A király 1910-től uralkodott, de csak 1911-ben koronázták meg. 1936 januárjában hunyt el.)

Az idén 75. születésnapját ünneplő fülke tervezője, az építész Sir Giles Gilbert Scott nevéhez egyebek között olyan munkák kötődnek, mint a liverpooli székesegyház és a londoni Battersea erőmű. A kezdetben „jubileumi fülkeként” elhíresült piros kabin lett az első szabványos telefonfülke, amelyet Nagy-Britannia-szerte forgalomba helyeztek.

A mostantól szintén klasszikusnak számító közlekedési lámpa David Mellor tervei alapján készült, aki egyedi evőeszközeivel szerzett magának hatalmas hírnevet a szigetországban. Az elismert brit formatervező, Sir Terence Conran által „Nagy-Britannia legnagyobb háború utáni termékdizájnerének” nevezett Mellort 1965-ben bízta meg a környezetvédelmi minisztérium az addig használt forgalmi jelzőlámpák újratervezésével.

A még mindig forgalomban lévő fényjelzők mellett az ő kézjegyét őrzik a hagyományos brit utcaképhez hozzátartozó közlámpák, buszmegállók, köztereken lévő ülőhelyek és szemetesládák is – olvasható a BBC brit közszolgálati médium internetes oldalán (www.bbc.co.uk).

A londoni múzeum This Is Design (Ez dizájn!) című tárlata a brit klasszikusokat tartalmazó gyűjteményének olyan darabjait vonultatja fel, mint az Anglepoise asztali karos lámpa és a brit országutakat szegélyező útjelző táblák.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.