Leállt a szállítás

2000. 06. 02. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Múlt péntek óta szünetel a garéi veszélyes hulladékok külföldre szállítása. A munkát végző konzorcium nem tudja a környezetvédelmi tárca és a Budapesti Vegyi Művek Rt. felé vállalt ütemezés szerint teljesíteni a feladatot – tudta meg a Magyar Nemzet.Valovits Emil, a garéi dioxinos környezetszennyezésért felelős Budapesti Vegyi Művek Rt. vezérigazgatója kérdésünkre megerősítette: vitában állnak az ártalmatlanítást végző Palota Kft.–Geohidroterv Kft. alkotta konzorciummal, mert nem megfelelő ütemben végzik a tetraklór-benzol tartalmú hordók Németországba szállítását. A vezérigazgató ugyanakkor bízik abban, hogy a konzorcium behozza lemaradását, és a szerződésben vállalt december 10-i határidőig felszámolják a hírhedt környezetszennyezést.Ugyanezt erősítette meg lapunknak Varga Tamás, a Palota Kft. ügyvezető igazgatója is. Szerinte sem kétséges, hogy a határidőig elvégzik az ártalmatlanítást.A fennakadás okairól nem kívánt részleteket közölni, csak annyit árult el, hogy egyeztetések folynak a rendezésről. Wohner Zsolt, a környezetvédelmi tárca helyettes államtitkára a nyugati égetőművek kapacitáshiányában látja a gond gyökerét. Úgy véli: nem mondható, hogy a tárca rossz kivitelezőket választott, mert a legtöbb cég azonos égetési helyszínekkel pályázott. Wohner kedden tárgyalóasztalhoz ültette a vegyiművek és a konzor-cium képviselőit, akik ígéretet tettek arra, hogy a vitát rendezik.Emlékezetes, hogy a kiürített garéi hordókat a konzor-cium korábban a győri veszélyeshulladék-égetőben semmisítette meg, ám az illetékes környezetvédelmi felügyelőség a több tízszeres dioxinkibo-csátási határérték-túllépések miatt megtiltotta az égetést. Varga Tamás most arról tájékoztatott, hogy immár a hordókat is – akárcsak tartalmukat – Németországban és Ausztriában ártalmatlanítják. A konzorcium a Környezetvédelmi Minisztérium (KÖM) múlt nyáron elbírált kármentesítési pályázatán 2,3 milliárd forintért vállalta, hogy egy németországi égetőműbe szállítja a Budapesti Vegyiművek által még a rendszerváltozás előtt lerakott közel 16 ezer tonnányi dioxintartalmú veszélyes hul-ladékot, és felszámolja a talajszennyezést.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.