Újabb ígéretek özöne

Az M7-es teljes dél-balatoni szakasza 2006 végére elkészül, ami azt jelenti, hogy Budapest és Balatonkeresztúr között autópályán közlekedhetünk. Ez a dél-balatoni települések számára közlekedésbiztonsági, forgalmi és környezetvédelmi szempontból rendkívüli jelentőségű lesz – mondta tegnap egy Balatonbogláron tartott sajtótájékoztatón a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. vezérigazgatója, Bodnár Zoltán.

2003. 07. 01. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Április elején nem kis nehézségek közepette kezdődött meg a Balatonszárszó–Ordacsehi közötti szakasz építése. Jelenleg humuszolási, próbacölöpölési, geodéziai vizsgálatokat végeznek, a földmunkák és az úgynevezett bevágások kialakítása is megkezdődött. Az egy-két hónapos csúszás nem veszélyezteti a 2005. június 30-i átadást – közölte Bodnár Zoltán.

– Jó hír, hogy az Ordacsehi–Balkatonkeresztúr közötti, újabb 25,7 kilométer hosszú autópálya-szakaszra a közbeszerzési pályázat a jövő héten megjelenik – mondta Bodnár.

Az Ordacsehi–Balatonkeresztúr közötti szakasz előkészítése 2002. évi árakon kalkulálva 8 milliárd forint, az építési költség pedig a 2004–2005. évi kifizetéssel számolva a 45 milliárdot is elérheti – közölte a vezérigazgató.

Az M7-es új dél-balatoni szakaszánál négy csomópont készül, kettő pihenőhelyet alakítanak ki és huszonhét, együttesen 27 ezer négyzetméter összterületű hidat építenek.

– Néhány héten belül – mivel lezárult a köröshegyi önkormányzat és az NA Rt. vitája – meghirdethető az építési pályázat a Zamárdi– Földvár közötti szakaszra. Lapunk kérdésére, hogy a Köröshegytől délre épülő völgyhídnak a Ganz által ajánlott 25 milliárdos acélszerkezetes, vagy a Hídépítő Rt. 44 milliárdos változata lesz-e a „nyerő”, Bodnár azt válaszolta: a hídra is pályázatot írnak ki.

Ha a Zamárdi és Szántód közötti szakasz építésére az ősz folyamán megköthető lesz a szerződés, akkor 2006 végére a teljes balatoni M7-es szakasz elkészül. – A kormányhatározatban foglalt ütemterv szerint 2005-ben kezdődhet a Becsehely és Nagykanizsa, 2006-ban pedig a Nagykanizsa és Balatonkeresztúr közötti szakasz építése. Elhangzott: már ezekhez is készülnek a kiviteli tervek.

Remélhetőleg az év végére a Balatonkeresztúr és Becsehely közötti szakaszra is, tehát a teljes M7-esre megkapjuk az építési engedélyt, így nem lesz akadálya annak, hogy 2004 első hónapjaiban e munkákra is kiírjuk a közbeszerzési pályázatot, noha az építési munkák csak 2004 második felében kezdődhetnek meg – mondta Bodnár Zoltán.

Kérdésünkre, hogy mivel Szlovénia nem építi tovább a sztrádát, nem lesz-e „lyuk” a határon, a vezérigazgató azt válaszolta: van áthidaló megoldás.

Az NA Rt. első embere szerint hamis az a beállítás, amely szerint a fővállalkozók 18 milliárd forinttal magasabb árat szabtak az M7-es kivitelezési munkálataiért. Bodnár Zoltán állítja: cégük tételes kimutatással igazolhatja, hogy miből állt össze a 12 milliárdos többlet. Állítása szerint az árkülönbség a közbeszerzési pályázatok kiírásának időbeli eltérésével és az inflációval magyarázható, ami valójában egymilliárdos többletet jelent – szögezte le. – Akik – mármint a mérnökök – mást állítanak, azok menjenek haza, aludják ki magukat és számoljanak újra – ajánlja a vezérigazgató.

Kuncze és Csillag a privatizációról
Jó esély van arra, hogy a Postabank Rt.-t megfelelő áron értékesítse az állam – jelentette ki tegnap Kuncze Gábor, az SZDSZ elnöke. Az adófizetőknek nem kell többé az állami pénzintézet veszteségeit finanszírozniuk, és a költségvetés is jelentős bevételekhez jut – tette hozzá. Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter szerint a privatizáció az ország veresenyhelyzetét javítja. Lapunknak arra a kérdésére válaszolva, hogy e ciklusban kaphat-e megbízást magyar tulajdonú fővállalkozó az autópálya-építéseken, elmondta: hamarosan az EU tagjai leszünk és a jelenlegi útépítők Magyarországon bejegyzett cégek. A miniszter szerint legkorábban jövő év január 1-jétől lehet matricás az M5-ös sztráda. (P. G. I.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.