Április elején nem kis nehézségek közepette kezdődött meg a Balatonszárszó–Ordacsehi közötti szakasz építése. Jelenleg humuszolási, próbacölöpölési, geodéziai vizsgálatokat végeznek, a földmunkák és az úgynevezett bevágások kialakítása is megkezdődött. Az egy-két hónapos csúszás nem veszélyezteti a 2005. június 30-i átadást – közölte Bodnár Zoltán.
– Jó hír, hogy az Ordacsehi–Balkatonkeresztúr közötti, újabb 25,7 kilométer hosszú autópálya-szakaszra a közbeszerzési pályázat a jövő héten megjelenik – mondta Bodnár.
Az Ordacsehi–Balatonkeresztúr közötti szakasz előkészítése 2002. évi árakon kalkulálva 8 milliárd forint, az építési költség pedig a 2004–2005. évi kifizetéssel számolva a 45 milliárdot is elérheti – közölte a vezérigazgató.
Az M7-es új dél-balatoni szakaszánál négy csomópont készül, kettő pihenőhelyet alakítanak ki és huszonhét, együttesen 27 ezer négyzetméter összterületű hidat építenek.
– Néhány héten belül – mivel lezárult a köröshegyi önkormányzat és az NA Rt. vitája – meghirdethető az építési pályázat a Zamárdi– Földvár közötti szakaszra. Lapunk kérdésére, hogy a Köröshegytől délre épülő völgyhídnak a Ganz által ajánlott 25 milliárdos acélszerkezetes, vagy a Hídépítő Rt. 44 milliárdos változata lesz-e a „nyerő”, Bodnár azt válaszolta: a hídra is pályázatot írnak ki.
Ha a Zamárdi és Szántód közötti szakasz építésére az ősz folyamán megköthető lesz a szerződés, akkor 2006 végére a teljes balatoni M7-es szakasz elkészül. – A kormányhatározatban foglalt ütemterv szerint 2005-ben kezdődhet a Becsehely és Nagykanizsa, 2006-ban pedig a Nagykanizsa és Balatonkeresztúr közötti szakasz építése. Elhangzott: már ezekhez is készülnek a kiviteli tervek.
Remélhetőleg az év végére a Balatonkeresztúr és Becsehely közötti szakaszra is, tehát a teljes M7-esre megkapjuk az építési engedélyt, így nem lesz akadálya annak, hogy 2004 első hónapjaiban e munkákra is kiírjuk a közbeszerzési pályázatot, noha az építési munkák csak 2004 második felében kezdődhetnek meg – mondta Bodnár Zoltán.
Kérdésünkre, hogy mivel Szlovénia nem építi tovább a sztrádát, nem lesz-e „lyuk” a határon, a vezérigazgató azt válaszolta: van áthidaló megoldás.
Az NA Rt. első embere szerint hamis az a beállítás, amely szerint a fővállalkozók 18 milliárd forinttal magasabb árat szabtak az M7-es kivitelezési munkálataiért. Bodnár Zoltán állítja: cégük tételes kimutatással igazolhatja, hogy miből állt össze a 12 milliárdos többlet. Állítása szerint az árkülönbség a közbeszerzési pályázatok kiírásának időbeli eltérésével és az inflációval magyarázható, ami valójában egymilliárdos többletet jelent – szögezte le. – Akik – mármint a mérnökök – mást állítanak, azok menjenek haza, aludják ki magukat és számoljanak újra – ajánlja a vezérigazgató.
Kuncze és Csillag a privatizációról
Jó esély van arra, hogy a Postabank Rt.-t megfelelő áron értékesítse az állam – jelentette ki tegnap Kuncze Gábor, az SZDSZ elnöke. Az adófizetőknek nem kell többé az állami pénzintézet veszteségeit finanszírozniuk, és a költségvetés is jelentős bevételekhez jut – tette hozzá. Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter szerint a privatizáció az ország veresenyhelyzetét javítja. Lapunknak arra a kérdésére válaszolva, hogy e ciklusban kaphat-e megbízást magyar tulajdonú fővállalkozó az autópálya-építéseken, elmondta: hamarosan az EU tagjai leszünk és a jelenlegi útépítők Magyarországon bejegyzett cégek. A miniszter szerint legkorábban jövő év január 1-jétől lehet matricás az M5-ös sztráda. (P. G. I.)
Ausztriai buszbaleset: magához tért a kómából a két túlélő