Tízmilliárdos igény Balaton-fejlesztésre

Kormányprogram már van az üdülőkörzet fejlesztésére, és a minap megalakult a tennivalókat koordináló balatoni tárcaközi bizottság is, ám aki mostanság a lehangoló látványt nyújtó tónál jár, és elbeszélget a turizmusból élő vállalkozókkal, az kevésbé hisz a kedvező változásokban. Ez évre és jövőre – az autópálya építése nélkül – tízmilliárd forintra volna szükség a legsürgetőbb feladatokhoz – nyilatkozta Persányi Miklós környezetvédelmi miniszter, a tárcaközi bizottság vezetője.

2003. 08. 31. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Folyik a strandok és a kikötők kotrása – nem éppen üdülési utószezoni tómentő akcióként –, amelyhez a júliusi kormányhatározat azonnali feladatként 75 százalékos támogatást ígér. Ám mert a strandjaik miatt már korábban bajba jutott önkormányzatoknak a 25 százalékos kotrási önrész előteremtése is gondot jelent, és nincs mederkotrási kapacitás sem, vélhetően sok helyütt úgy maradnak a fürdőzőhelyek, ahogy most vannak.
Szűkös az iszaptárolásra rendelkezésre álló hely is, újabb zagyterek kialakítása százmilliókba kerülne. Egyelőre nincs hova szállítani a tóból kitermelt üledéket, ezért – meglehetősen különös módon – a minap Fonyódnál felszántották a strandot, hogy alulra kerüljön a bűzlő hínár és a békalencse.

Kikötőt keresnének maguknak a tiltott helyen parkoló horgászcsónakosok, hogy a vízügy végrehajthassa a partvonal-rehabilitációt, hogy megszüntesse a nádasokba rejtett illegális ladikkikötőket, ám a kispénzű pecások egyesületeinek – mint azt a minap a környezetvédelmi miniszternek is elpanaszolták – nem futja a tó épített és természeti környezetébe illő csónakkikötőkre, és mostanság az önkormányzatoknak sem ez a legfőbb gondja.
Az üdülőkörzet infrastruktúrája már önmagában is sok tízmilliós fejlesztést igényelne, jelesül az északi parti vasút villamosítása sürgető – hangzott el a minap egy balatoni fórumon. A hét közepén – a 47 pontos kormányhatározat alapján – a tóparti önkormányzatok közössége, a Balatoni Szövetség is napirendjére tűzi a térség vasúti közlekedésének ügyét, és feltehetően sürgetni fogja a tó északi oldalán tapasztalható súlyos fejlesztési elmaradások pótlását. Mivel a nyár közepén tartott balatoni kormányülés több tízmilliárdos költséget igénylő, azonnali, rövid- és középtávú feladatot határozott meg, az őszi ülésszak kezdetén feltehetően az Országgyűlésnek is rá kell majd bólintania a többletre.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.