Arccal a balatoni vasút felé

Rendezettebb, korszerűbb és tisztább vasútállomásokat és központi program alapján történő strandkotrást szorgalmazott hét elején tartott tapolcai ülésén a tóparti önkormányzatokat összefogó Balatoni Szövetség elnöksége. Bóka István országgyűlési képviselő (Fidesz), a szövetség elnöke az ülést követően lapunknak azt mondta: remélik, hogy a Balaton-fejlesztésre hozott 47 pontos kormányhatározat nem PR-fogás volt.

2003. 09. 05. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tó északi partján lévő vasút villamosítására nem futja az állami, illetve a MÁV-büdzséből, azt azonban elvárják az önkormányzatok, hogy a Balatonnál komfortosabbak, a környezetüket is beleértve tisztábbak, rendezettebbek legyenek a vasútállomások, és az itt közlekedő vonatszerelvények feleljenek meg a kulturált utazás követelményeinek – összegezte a Balatoni Szövetség (BSZ) elnökségének vasút-korszerűsítésre vonatkozó állásfoglalását Bóka István. – Be kell érnünk apró, évről évre tervezhető és megvalósuló változásokkal – fűzte hozzá. Lapunknak elmondta: az üdülőrégió vasútfejlesztésének összehangolása és gyorsítása érdekében a Balatoni Szövetség, a Balaton Fejlesztési Tanács és a MÁV régiós megállapodást köt.
Az önkormányzati szövetség elnökségét is aggasztja a tó vízállásának drámai helyzete, azért is hallgatta meg a testület a Balatoni Vízügyi Kirendeltség vezetőjének, Fejér Vilmosnak a tájékoztatóját. A vízügyes szakember úgy vélte: ha a Magyar Tudományos Akadémia illetékes bizottsága úgy dönt, hogy mesterséges úton kell pótolni a víz hiányát, legkorábban akkor is csak 2005-től kerülhetne idegen víz a Balatonba.
A szövetség elnöksége gyors és hatékony vízpótlási megoldást szorgalmaz, egyszersmind elvárja: a strandok mederkotrását központi (kormányzati) programként kezeljék. – Az önkormányzatoknak nincs miből fedezni a fürdőzőhelyek kotrásából rájuk háruló 25–30 millió forintot – figyelmeztet Bóka István.
Ami pedig a tófejlesztés tihanyi kormányülésen elfogadott 47 pontos határozatcsomagját illeti, a BSZ elnöksége óvatos derűlátással várja, mi valósul meg belőle. Bóka István szerint a 2003. évi finanszírozási gyakorlat nem ad okot optimizmusra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.