Nevezetes eseménnyel kezdődött a taszári repülőtér-látogatás. A kifutópályán landolt, majd tovább repült a MI–8-as helikopterével Járomi Barnabás I. osztályú, aranykoszorús pilóta, akit a minap kineveztek a Magyar Honvédség Légügyi Hivatalának igazgatójává. A magyar katonai repülés egyik karizmatikus alakja búcsúrepülésének taszári állomásán egyebek közt elmondta: habár Taszár jövője a politikusok kezében van, ő úgy látja, nem sok esélye van a légibázis fennmaradásának. Amint azt megírtuk, az Egyesült Államok hadserege és a magyar kormány sem tart igényt Taszárra, így az ottani alakulat – amelynek állománya nyolc év alatt 1800-ról 460-ra zsugorodott – 2005-ben megszűnik. – Mi az utolsó óráig kitartunk, és éppen úgy fogunk dolgozni, mint az IFOR- és az SFOR-alakulatok kiszolgálása során – mondta nem titkolt keserűséggel Kisbenedek Sándor alezredes, a magyar légierő taszári tartalék repülőterének parancsnoka. A légibázisról most hetenként kétszer indul élelmiszerrel és hadianyaggal megpakolt szállítógép az Afganisztánban, Koszovóban és Irakban szolgáló magyar katonák táborhelyére – hangzott el.
– A taszári laktanyára nyolc év alatt dollármilliókat költött az Egyesült Államok kormánya – ami meg is látszik a helyőrségen –, ám maga a község nem gyarapodott olyan mértékben, amint az az „amerikai szolgálattól” elvárható lett volna – vélekedett a község polgármestere.
Ausztriai buszbaleset: magához tért a kómából a két túlélő