Road movie tinédzsereknek

2003. 12. 11. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Száguldás közben az ember megpróbál minél több intenzív élményt sűríteni a napok, az órák, a percek, a pillanatok tartományába, hogy legalább az illúzióinkban elhiggyük: legyőztük a mindent elpusztító idő hatalmát. Sas Tamás Apám beájulna című, ötödik filmjében, Kálomista Gábor producer és Ragályi Elemér operatőr közreműködésével, Salinger Richárd regénye nyomán elkészítette saját korábbi drámai száguldás- és szabadságfilmjeinek derűs, élettel teli, mai tinédzserváltozatát. A film első számú, Szarka becenévre hallgató hősnője (Gáspár Kata), a rokonszenves, fiúsítottan szabadszájú, kicsit még esetlen, de már nagyon is szemrevaló kamaszlány szeretne végre egy felnőttes, igazi kalandokban bővelkedő vakációt. Elfoglalt értelmiségi szülei – akiket Kiss Mari és Kulka János ironikus átéléssel alakít – simán elengedik a siófoki, diákmunkával összekötött hosszú szünetre. Ám Szarka az átlag stoppos, bulis, magyar tengeri fürdőzős nyár helyett új barátnője, egy „vérbeli Barbie-fazon” (Csősz Boglárka) ebül szerzett pénzének segítségével nekivág a nagyvilágnak. Ijesztően mulatságos, olykor egészen képtelen históriákba keveredve, valódi munkahelyeket, valódi tinédzserfiúkat és igaz szerelemre vágyó hús-vér „öregfiúkat” váltogatva találkoznak a krétai, spanyol és olaszországi álomtájakkal, majd kalandjaik hatására megváltoznak. A Barbie-baba szakít felszínes kapcsolataival az igaz szerelem kedvéért, Szarka pedig megértőbbé válik barátnőjének, szüleinek, hóbortos világpolgár „udvarlójának” (Kern András) emberi gyarlóságai iránt. Ám e bölcsesség fájdalmas ára, hogy a csodás nyaralással együtt véget ért a gyermekkora is.
A könnyed, „éppen csak hogy érintsd” stílus és a kedvesen tinédzseres konyhafilozofálás szükségszerű együttjárója egy vérbeli, mai fiatalok érdeklődését megcélzó közönségfilmnek. Az idősebb nemzedékeket talán rövid ideig idegesítik is a kamaszzsargon ironikusan túljátszott vadhajtásai, de egyszer csak engednek a jól megformált történet, a kellemesen vonzó képek, az erotikával szüntelenül kacérkodó, hatásos jelenetek sodrásának. A főszereplők, Gáspár Kata és Csősz Boglárka könnyen feloldódtak az élvezetes, testre szabott szerepekben, mindkettő nagy ígéret lehetőségét hordozza. Az Apám beájulna nem több, nem kevesebb egy könnyű, sikeresélyes tinipikareszknél, folytatva a régóta hiányzó, Herendi Gábor Valami Amerikájával elkezdődött, s nemrégiben a Kontrollal igazi meglepetést okozó új hazai mozisikerek sorát.
(Apám beájulna. Magyar film. Rendező Sas Tamás, forgalmazza a Budapest Film)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.