Két régió lobbizik az M9-esért

Nemcsak kelet–nyugat, hanem Észak- és Dél-Magyarország közúti összeköttetésében is szakadék tátong. A dél-dunántúli és a dél-alföldi országrész politikusai, önkormányzati és gazdasági, kamarai képviselői úgy vélik: súlyos hátrányokkal jár, ha a közlekedéspolitika késlekedik a Dél-Magyarországon átívelő, Soprontól Szegedig futó M9-es megépítésével.

2004. 01. 22. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Várhatóan 2007-re végzi el a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. az M9-es autópálya előkészületi munkálatait, ezt követően a tervek szerint 2015-re épül majd meg a déli országrészben futó út – hangzott el tegnap Szekszárdon az országrészeket összekötő gyorsforgalmi út építésével kapcsolatban megrendezett konferencián. Balogh László, a Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Tanács elnöke kifejtette: az M9-es megépítése egyrészt a perifériára szorult Dél-Magyarország érdeke, másrészt a határokon átívelő regionális kapcsolatok fejlesztése, harmadrészt pedig az európai fejlődési folyamatba való bekapcsolódás indokolja. A tisztán sugaras helyett továbbra is rácsos szerkezetű gyorsforgalmi úthálózatra van szüksége hazánknak – hangzott el a tanácskozáson. Kovács Ferenc a konferencia sajtótájékoztatóján elmondta: a múlt évben 78 milliárd forint jutott gyorsforgalmi utak építésére, idén ez az összeg együttesen 217 milliárdra emelkedik. Ebből 187 milliárdot fejlesztésre, 10 milliárdot előkészítésre fordítanak, és remélhetőleg 20 milliárd EU-forrásból lesz előteremthető – mondta a helyettes államtitkár. Hozzátette: a jövő héten az NA Rt. kiírja az M6-os autópálya Érd–Dunaújváros közötti szakaszának építési tenderét. Ez a szakasz 2006 végére készül el, részben állami, részben vállalkozói tőkéből.
A Dél-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács javaslatára a konferencia két ajánlást fogadott el. Az egyik szerint az M9-es engedélyezési tervének 2006-ig kellene elkészülnie, a másik ajánlásban pedig az szerepel, hogy a Szekszárd és Dombóvár közötti gyorsforgalmi szakasz építése 2008-ra fejeződjék be, illetve történjen meg az 53-as és az 55-ös főközlekedési út összekötése az autópályával.
*
Medgyessy Péter január 9-én, Barcson tett ígéretére emlékezteti a közlekedési tárca vezetőjét a Balaton Fejlesztési Tanács MSZP-s elnöke. Kolber István a minap levelet írt Csillag Istvánnak, amelyben szó szerint idézi a miniszterelnököt, aki a somogyi megyenap központi ünnepségén tartott beszédében azt mondta: „Kértem a szaktárca vezetőjét, vizsgáltassa meg annak lehetőségét, hogy az M7-est 2006-ban már a horvát, illetve a szlovén határig lehessen használni.” Kolber István Csillag Istvántól azt kéri: tudassa a tanács tagjaival, az üdülőrégió országgyűlési képviselőivel és az érintett önkormányzatokkal, hogy miként tudnák segíteni az M7-es építésének gyorsítását. A balatoniak egyebek közt helyszíni egyeztetést is javasolnak a gazdasági és közlekedési tárca vezetőjének. Ordacsehi és Balatonszárszó között eközben nagy tempóban épül az M7-es első dél-balatoni szakasza. Olyannyira tempósan és zajosan, hogy az útépítéssel járó tehergépjármű-forgalom miatt Balatonbogláron már sorra repedeznek a házfalak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.