Kezdeményezni fogjuk a regisztrációs adóról szóló törvény módosítását május elseje után, ha azt a parlament jelenlegi állapotában fogadja el – mondta Győző Gábor. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnöke kifejtette: megdöbbentőnek tartják, hogy a február 1-jén hatályba lépett törvényhez négy nappal később benyújtott módosítás következtében az ötösnél rosszabb környezetvédelmi osztályba sorolt személygépkocsik regisztrációs adója jelentősen csökkenne. Győző Gábor szerint hiba volt, hogy a tervezett májusi időpontot februárra előrehozták, hiszen nem maradt idő a felkészülésre. Ennek következtében február első hetében nem helyeztek forgalomba autót, ami az évi 208 ezer darabos értékesítést alapul véve heti négyezer gépkocsit jelent.
Győző Gábor emlékeztetett rá: az uniós csatlakozással a fogyasztási adót a regisztrációsnak kell felváltania. Az MGE úgy véli, a tíz éve tartó alulszámlázásoknak és csalásoknak a környezetvédelmi szempontokat alapul véve ezen tételes adóval véget lehet vetni. Elhangzott, egyes használtautó-kereskedők nem minden esetben szabályos működését az is mutatja, hogy amikor 2001-ben módosították a vámtörvényt – s ha a járművek katalógus és számla szerinti értéke 50 százaléknál nagyobb mértékben eltér, a vámhatóság állapítja meg a jármű értékét –, reálisabbak lettek az árak. Így a 2001. évi 380 ezer forintos átlagos vámérték egy év alatt 650 ezerre módosult.
Dános András, a General Motors Europe közép- és kelet-európai regionális irodájának kommunikációs igazgatója aláhúzta: egy adott lobbicsoport érdekében megszülető törvénymódosítás bizalomvesztést okozhat a több száz milliárd forintot befektető külföldi járműgyártók és új autó kereskedők körében, sőt más ágazatokban is. Ez pedig forintosítható. Eppelt János, a Porsche Hungária Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: a magánimportban Magyarországra érkező autók után, amennyiben valamely uniós tagállamban már megfizették az áfát, azt idehaza nem kell leróni. Mivel másutt zömében alacsonyabb áfa terheli az autókat, mint hazánkban, így elképzelhető, hogy a magánimportban behozandó járművek száma jelentősen emelkedik, ami visszavetheti az új autók értékesítését, s roncstemető lesz Magyarország. Győző Gábor hozzátette: a pénzügyi tárca fontolgatja, hogy a magáncélra behozott használt autókra néhány évre elidegenítési tilalmat vezessen be. Kereskedők szerint azonban ez sem megoldás, hiszen ez megkerülhető.

Városháza-botrány: vádat emeltek négy ember ellen, börtönt kér az ügyészség