Sokan cserélnének bőrszínt

Míg Európában és Észak-Amerikában a lebarnult bőrszín a divatos, addig az ázsiai kozmetikai ipar fellendülésében egyre jelentősebb tért hódítanak a bőrfehérítő termékek.

2004. 07. 08. 17:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Európában és Észak-Amerikában sokaknak rendkívül fontos, hogy lebarnultak, kreolak legyenek. A kívánt bőrszín eléréséért sok időt töltenek szoláriumban, automata napbarnítóban, s ha lehetőség nyílik rá, gyakran vesznek napfürdőt is. Ázsiában sok helyütt ennek éppen az ellenkezője történik. Ott az emberek dollármilliókat költenek krémekre és oldatokra, amelyek használata biztosítja a világos bőrszínt. Indonéziában még ilyen színt kölcsönző dezodort is lehet vásárolni. A világos bőr iránti vágyakozás a kozmetikai ipar erőteljes fellendülését ígéri Ázsiában. A makulátlan fehér bőr mint szépségideál azokból az időkből származik, amikor a metropolisokban felhőkarcolók helyett szegényes házikók, viskók szegélyezték az utcákat. Az emberek fizikai munkát végezve rengeteg időt töltöttek az utcán és a mezőkön. Így a lebarnult külső a szegénységről és a szabadban végzett fárasztó munkáról árulkodott. Ezért a vakítóan fehér bőr sok ázsiai számára előkelőségről, jólétről és nőiességről tanúskodott, s így van ez a mai napig. A távirati iroda által közölt piackutatási felmérés szerint Indonéziában a férfiak 69, Malajziában 74 százaléka a fehér bőrű nőket kedveli. A hölgyekről Berenice Tse, a L’Oréal Paris kozmetikai cég hongkongi menedzsere ekképpen vélekedett: az ázsiai nők rémesnek találják a szeplőt, s egyáltalán nem óhajtják, hogy arcbőrük sárgásbarna árnyalatú legyen. Nekik központi kérdés a fehér bőrszín.
Hongkongban minden második nő a bőrét világosító kozmetikumokat használ. Ez pedig a kozmetikumok előállítóinak többmilliós dollárnyereséget jelenthet. A Siseido japán kozmetikai óriás egész ázsiai üzleti forgalmának negyede a bőrt világosabbá tévő készítményekből származik. Thaiföldön, ahol az arcápoló szereket előállító ipar évente 82 millió eurónak megfelelő üzletet bonyolít le, a forgalom hatvan százalékát a bőrt fehérítő szerek teszik ki. A cégek közötti konkurencia igen erős. A hatékonyság és az eladhatóság érdekében egyes gyártók nagyon sok higanyt kevernek a bőrt világosító cikkeikbe, hogy minél erősebb legyen fehérítő hatásuk. E kiélezett küzdelemben egyes gyártók már az eszközökben sem válogatnak: Hongkongban két éve egy asszony megbetegedett a higanytartalmú kenőcstől, s többen kénytelenek voltak szakorvoshoz fordulni, mivel az általuk használt szerek higanykoncentrációja a sokszorosa volt a javasoltnak. Az akkortájt elvégzett vizsgálatok azonban harminckét kozmetikai szernél is kimutatták, hogy azok nem tartalmaznak a megengedettnél nagyobb arányban egészségkárosodást okozó vegyi anyagokat. Így az ázsiai nők egy része tovább használhatja a fehér bőrszínt kölcsönző krémeket, az európaiak és észak-amerikaiak egy része pedig tovább „aszalja” magát a különféle berendezésekben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.