Leginkább bankba fektetjük a pénzünket

Dénes Zoltán
2005. 01. 26. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hazai háztartások több mint fele, pontosan 56 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az idén várhatóan nem lesz olyan pénzeszköze, amelynek befektetéséről dönteni tudna – olvasható a GKI Gazdaságkutató Rt. felmérésében. A magyar háztartások megtakarítási szokásait vizsgáló elemzés szerint a háztartások 15 százalékának lesz ugyan pénze, de azt nem kívánja semmibe se befektetni. További 12 százalék a felsorolt formák egyikét sem választotta.
A GKI Gazdaságkutató Rt. azt valószínűsíti: ennek oka, hogy ezek a háztartások nem tervezik előre befektetéseiket. Döntéseiket ad hoc módon hozzák, vélhetően a legkönnyebben elérhető formát (például bankbetétet) választva. A maradék, tudatosan döntő tizenhét százalék befektetései a táblázatba foglalt módon oszlanak meg.
Mint látható, a megtakarítási formák kedveltségi listáját a banki lekötés vezeti. A legalább egy formába fektetők több mint háromnegyede választotta ezt a lehetőséget. A többi formát közel azonos arányban választották a megkérdezettek. A tudatosan döntő háztartások 13 százaléka fektet befektetéshez kötött biztosításba, 12 százaléka választotta a kincstárjegyet, kilenc százaléka pedig az államkötvényt. Szintén kilenc százaléka tartja pénzét devizában, 11 százalék takarít meg egyéb formában, például részvényben vagy vállalati kötvényben.
A magyar megtakarítások szerkezete még jelentősen eltér a fejlettebb pénz- és tőkepiaccal rendelkező országokétól. A fő különbség a megtakarítások időhorizontja. A külföldieknél például magasabb arányúak a részvény-, kötvény-, valamint a nem közvetlen értékpapír- vagy ingatlanbefektetések is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.