Elmaradt a debreceni útátadás

A múlt héten adták volna át a Debrecent elkerülő út első szakaszát, ám az ünnepség elmaradt, mert a szakhatóságok – mindenekelőtt a Központi Közlekedési Felügyelőség – nem adták ki az engedélyeket. Kósa Lajos polgármester kampányízű megoldásnak nevezte, hogy kormányzati nyomásra a Nemzeti Autópálya Zrt. olyan tempót diktált a kivitelezőknek, ami a minőség rovására ment. Ám még így sem sikerült elérni, hogy az útszakaszt a választások első fordulója előtt forgalomba helyezzék.

2006. 04. 09. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szakértői vélemények szerint az útszakasz nem felel meg a várható forgalmi terhelésnek, mert a kétszer egy sávos kiépítés nem elegendő a Nyíregyháza, illetve az északkeleti határ felől érkező gépjárművek átengedéséhez. A minőségi paraméterek is megkérdőjelezhetők, ami annak köszönhető, hogy a Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. kormányzati nyomásra irreális határidőket szabott a kivitelezőknek. Ennek köszönhetően arra kényszerültek, hogy télen, fagypont alatti hőmérsékletben is aszfaltozzanak, a technológia megkívánta tömörödési időt pedig nem várták ki. A hideg és a sietség miatt az aszfalt várhatóan hamar öregszik, egész pályás süllyedésekkel, nyomvágánysülylyedésekkel kell számolni. Az elkapkodott munka miatt félő, hogy rövidesen – akár egy-két éven belül – fel kell újítani a frissen elkészült szakaszt, ami óriási többletköltséggel jár.
Kósa Lajos kifejtette: ilyen „kókány” módon régen nem építettek autópályát Magyarországon, s ez igaz a 35-ös főpályára is. A nagy kampánysietség ugyanis ott már megmutatta negatív hatását: a Hajdúböszörmény és Pród közötti szakaszán a 354-es szelvénynél egy még át sem adott részt kellett rendbe hozni. Kiszámítható, hogy a Debrecen-elkerülő most épülő szakaszain szintén szembe kell nézni a technológiai előírások figyelmen kívül hagyása miatt bekövetkező hibákkal. Kósa szerint a többletköltséget generáló sietség mellett érthetetlen az is, hogy miért nem telepítettek véderdőt az át nem adott útszakasz mellé, amikor ezt a helyi szakhatóság előírta. Az erdősáv-telepítés határidejének be nem tartása nem késleltette az útszakasz átadását, mert azt a beruházó kérésére 2006 végéig meghosszabbította a debreceni önkormányzat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.