Szakértői vélemények szerint az útszakasz nem felel meg a várható forgalmi terhelésnek, mert a kétszer egy sávos kiépítés nem elegendő a Nyíregyháza, illetve az északkeleti határ felől érkező gépjárművek átengedéséhez. A minőségi paraméterek is megkérdőjelezhetők, ami annak köszönhető, hogy a Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. kormányzati nyomásra irreális határidőket szabott a kivitelezőknek. Ennek köszönhetően arra kényszerültek, hogy télen, fagypont alatti hőmérsékletben is aszfaltozzanak, a technológia megkívánta tömörödési időt pedig nem várták ki. A hideg és a sietség miatt az aszfalt várhatóan hamar öregszik, egész pályás süllyedésekkel, nyomvágánysülylyedésekkel kell számolni. Az elkapkodott munka miatt félő, hogy rövidesen – akár egy-két éven belül – fel kell újítani a frissen elkészült szakaszt, ami óriási többletköltséggel jár.
Kósa Lajos kifejtette: ilyen „kókány” módon régen nem építettek autópályát Magyarországon, s ez igaz a 35-ös főpályára is. A nagy kampánysietség ugyanis ott már megmutatta negatív hatását: a Hajdúböszörmény és Pród közötti szakaszán a 354-es szelvénynél egy még át sem adott részt kellett rendbe hozni. Kiszámítható, hogy a Debrecen-elkerülő most épülő szakaszain szintén szembe kell nézni a technológiai előírások figyelmen kívül hagyása miatt bekövetkező hibákkal. Kósa szerint a többletköltséget generáló sietség mellett érthetetlen az is, hogy miért nem telepítettek véderdőt az át nem adott útszakasz mellé, amikor ezt a helyi szakhatóság előírta. Az erdősáv-telepítés határidejének be nem tartása nem késleltette az útszakasz átadását, mert azt a beruházó kérésére 2006 végéig meghosszabbította a debreceni önkormányzat.
Majdnem belehalt egy idős ember egy brutális támadásba - egy budapesti buszról rángatták le