Amerikai méret, ázsiai árcédula

Minőségi, megfizethető termékek, némi individualizmussal körítve – a Rio és a Sportage által képviselt irány az újra nyitott vásárlók egyre kevésbé titkos esélyesévé teszi a Kiát. A két úttörő világszerte számos elismerést zsebelt be, az elképzelés pedig úgy tűnik, magasabb kategóriákban is megállja a helyét.

Nagy Károly
2006. 07. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Természetesen a koreai gyár is tisztában van azzal, hogy egy 4735 mm hosszú modellel kapcsolatban Európában reálisabb arculatépítési, mint értékesítési célokat dédelgetnie. Az ordítóan távol-keleti elődjénél alig hosszabb és szélesebb, ám jelentősen magasabb (+70 mm) és harmonikusabb Magentis tengelytávja arasznyival bővült, ami a menettulajdonságokat éppúgy meghatározza, mint a helykínálatot. Az utasteret tárgyilagos elegancia jellemzi, remekül leolvasható műszerekkel, és sajátos rajzú, ám ergonomikus kapcsolótáblával. A műanyagok egy része olcsó hatású, testközelben azonban dominálnak a tapintásra is kellemes felületek. Az összeszerelés minősége kiváló, csakúgy, mint a vezetői pozíció és a körkörös kilátás.
A háromtagú motorválasztékból a legegyszerűbbet: a 144 lóerős, kétliteres, benzines modellt tettük próbára. A lágy futású erőforrás és a pontosan kapcsolható, ötfokozatú váltó duója városban megszokást igényel, a négyhengeres inkább a magas fordulatszámokon talál magára. Jó pontokat szerez azonban a kényelmes futómű, amely csekély oldaldőlésével és precíz kormányzásával kanyargós úton is helyt áll, bár a másfél tonnás Magentis nem keresi aktívan a szerpentinek társaságát. A papírforma szerint főúton, autópályán van elemében az autó. Komfortosan és halkan halad, viszszafogott tempó mellett pedig megközelíthető a gyár által megadott, 8 liter alatti átlagos fogyasztási érték, ami ebben a méretosztályban viszonylag jónak mondható.
Menetkultúrájában cseppet sem marad el kategóriája átlagától a Magentis, piaci versenyképességét kedvező árral és jó felszereltséggel fokozza. Az alapmodell 6 millió forintért többek között hat légzsákot, menetstabilizáló elektronikát, kormányról vezérelhető, hat hangszórós CD-rádiót, négy elektromos ablakemelőt, automatikus klímát, fényre sötétedő belső tükröt, valamint 16 colos könnyűfém keréktárcsát kínál.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.