Pórul járt üdülési csekkesek

Hiába foglalta le jó előre szállását egy társaság az egyik siófoki hotelben, megérkezésükkor közölték velük: nincs szoba. A helyi turisztikai szakember szerint az üdülési csekk kisebb bevételt hoz a vendéglátóknak, ezért egyes helyeken csak akkor fogadják el, ha éppen nincs készpénzzel fizető vendég.

2006. 07. 25. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Három héttel a tervezett nyaralás előtt foglalta le szállását negyedmagával a siófoki Agro Hotelben, de hiába érkeztek a megbeszélt időben, a szobákat nem kaphatták meg – tájékoztatta lapunkat Fiáth Szilvia. A szekszárdi hölgy, aki szintén az idegenforgalomban dolgozik, elmondta: telefonon közölte, hogy üdülési csekkel fizetnek, és felajánlotta, hogy levélben erősíti meg foglalását, illetve előleget küld. A szálló munkatársa ezt nem tartotta szükségesnek, mondván, elég lesz az illető neve és telefonszáma is. Indulás előtt négy nappal újra egyeztettek, minden rendben volt.
*
Múlt szombaton azonban a recepción közölték velük, hogy az előjegyzésről nem tudnak, és nincs üres szobájuk; egyébként pedig akárki telefonálgathat, a foglalást levélben kell elintézni. Hiába hivatkoztak a megbeszéltekre, szállás nélkül maradtak. A vendéglátók kísérletet sem tettek arra, hogy a gondot megoldják – tette hozzá Fiáth. A helyi Tourinform-irodában kértek segítséget, de csak a következő éjszakára találtak helyet nekik. Végül egyikük ismerősükhöz kéredzkedtek be, majd másnap elfoglalták új szállásukat.
A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szóvivője, Siklósi Máté szerint szóbeli szerződést szegett meg az egyik fél, és az ilyen esetek a magyar turizmusra vetnek rossz fényt. Hangsúlyozta: a foglalást írásban szokták megerősíteni, bár még így is előfordulhat, hogy a vendég hoppon marad. Ilyenkor ugyanis a szálloda – még ha másutt is – köteles gondoskodni a megbeszéltek szerinti ellátásról. Ha nem teszi, akkor az európai jog alapján kártérítéssel tartozik. Minden hotelnek az az érdeke, hogy a készpénzzel fizető, biztos vendéget válassza. Ilyen esetek Nyugaton is előfordulnak, ott is a nyilvánosság a visszatartó erő – fűzte hozzá a szóvivő.
Nagyon sajnálja a történteket Balogh Gábor, az Agro Hotel vezetője, aki elmondta: az előző nap körülbelül tíz családot hiába vártak, pedig a szobákat fenntartották nekik. Közben szinte ostromolták őket a turisták, mert azon a hétvégén különösen sokan érkeztek a Balatonra. Leszögezte: foglalást csak írásban fogadnak el, azóta már elbocsátott munkatársnője tévedett. Rövid a két hónapos idény, nem engedhetik meg maguknak, hogy a szobák üresen álljanak, ezért az utcáról érkezőket helyezik el. Az üdülési csekket ugyanúgy elfogadják, mint a készpénzt, a fizetés módja az ellátás minőségét nem befolyásolja. Az igazgató szerint az egyezségben szereplő időpontban megpróbálta telefonon elérni Fiáth Szilviát, de kolléganője rosszul írta fel a telefonszámát. Mivel nem sikerült beszélniük, kiadta a szobákat másoknak.
Gyakran megesik, hogy egyes hotelek és szállásadók elküldik az üdülőcsekkes vendégeket – tájékoztatta lapunkat Halász Klára, a Siófoki Tourinform irodavezetője. Elmondta: ha kevés a turista, az ilyen vendégnek is örülnek, de főszezonban előfordul, hogy néhol hátrányosan megkülönböztetik őket. A csekk ugyanis akár 20-25 százalékkal is kevesebbet érhet a készpénznél, mert sok a járulékos költség. Az elfogadóhelyeknek regisztrációs díjat kell fizetniük érte, hónapok is eltelhetnek, míg megkapják az ellenértékét, beváltásakor pedig a Nemzeti Üdülési Szolgálat a saját jutalékát is levonja belőle. Egy-egy ilyen eset sokat árthat a magyar turizmus és a Balaton ügyének, hiszen a legbiztosabb reklám az, amely szájról szájra terjed. Felmérések szerint egy-egy jó vagy rossz tapasztalat ötven–száz embert is befolyásolhat úti céljának megválasztásában – vélekedett Halász Klára.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.