időjárás 6°C Vilma 2022. december 5.
logo

Kiszámítható mobilszolgáltatások

Munkatársainktól
2006.12.17. 23:00

Az ügyfelek részéről a legkevesebb panasz a mobilszolgáltatások esetében érkezett – derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság felméréséből. A vezetékestelefon-, a kábeltelevíziós, az internet- és a mobitelefon-szolgáltatások esetében a panaszos ügyfelek legnagyobb része a minőséggel kapcsolatban emelt kifogást.

Fogyasztói vélemények alapján a hírközlési szolgáltatásokkal az előfizetők jelentős része nem vagy nem teljes mértékben elégedett, azzal együtt, hogy amit a felhasználók megrendeltek, azt több mint 99 százalékban igénybe tudták venni – legalábbis ezt a megállapítást tette közzé a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) a napokban a felhasználók körében tavaly végzett felmérések alapján. Az öszszesített fogyasztói véleményekből az derül ki, hogy valamennyi hírközlési szolgáltatás közül az internetszolgáltatással volt a legtöbb probléma. Az internet-előfizetők 42 százaléka fordult ugyanis valamilyen panasszal a szolgáltatójához, míg a vezetékestelefon-szolgáltatással az előfizetők 28 százalékának, a kábeltelevíziós szolgáltatással pedig 15 százalékuknak volt problémája. A legelterjedtebb, majdnem mindenki által használt mobiltelefon-szolgáltatással kapcsolatban ugyanakkor az ügyfelek kevesebb mint három százaléka volt elégedetlen.
A panaszok legnagyobb része a szolgáltatások minőségével volt kapcsolatos, az ilyen jellegű kifogások is leginkább az internetszolgáltatást érintették. Ezer előfizetőből 362-nek volt panasza, s ebből a szolgáltatók több mint kétszázötvenet el is ismertek. A vezetékestelefon-szolgáltatásnál 1000 előfizetőre 226 minőségi panasz érkezett, s a szolgáltatók szerint ezek közül 88 volt jogos, míg a kábeltelevíziós szolgáltatásnál 1000 főre 95 panasz jutott, s ebből 70 volt jogos. A mobiltelefon-szolgáltatásnál 1000 ügyfélre alig több mint egy panasz jutott.
A szolgáltatóktól származó adatok alapján készített NHH-elemzés kiterjedt az ügyintézéssel kapcsolatos panaszokra is. Az ügyfélszolgálatok felkészültségét jellemző mutató szerint a mobiltelefon-szolgáltatás volt a leginkább panaszmentes. Ebben az esetben 1000 ügyfélre alig 0,67 panasz jutott, míg a kábeltelevíziós szolgáltatásnál három, az internetszolgáltatásnál kilenc és fél, a vezetékes telefonnál pedig tíz.
Az új előfizetések létesítési ideje értelemszerűen a mobilszolgáltatásnál volt a legrövidebb – átlagosan egy nap –, ám itt nincs szükség elérés kiépítésére, elég a SIM kártyát aktiválni. Az új hozzáférés létesítése a vezetékestelefon-szolgáltatásnál átlagosan 11,6 napot, kábeltelevíziós előfizetés esetében 12,5 napot, internetszolgáltatás esetében pedig 14 napot vett igénybe.

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.