Fogkrémreklámos a kormánynál

Egy nemzetközi reklámcég területi igazgatóját szerződtetheti le a kormány saját népszerűségének javítása érdekében. A hárommilliárd forintból kommunikáló kormányzat már a sokadik kommunikátorát alkalmazza. Az új PR-os fogkrémet népszerűsített Ázsiában.

2007. 01. 04. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem cáfolta, de nem is erősítette meg Danks Emese kormányszóvivő, hogy a Young & Rubicam nemzetközi reklámügynökség régiós igazgatója, Orbán Péter lesz a kormányzati kommunikáció egyik irányítója. Mint arról beszámoltunk, erre az évre hárommilliárd forintot, a korábbi évekhez képest nagyságrenddel többet fordíthat „önfényezésre” a kormányzat. Ez az a terület, ahol a takarékosság nem érvényesül majd. Ezenfelül az Európai Uniótól fejlesztésekre hazánkba jutó milliárdok négy százalékát szintén kommunikációra, illetve koordinációra lehet fordítani a következő években, mint ahogy a 3 milliárd forint nem tartalmazza az egyes minisztériumok reklám- és PR-költségeit sem. Mint azt megírtuk, hamarosan a Miniszterelnöki Hivatal államtitkára, Gál J. Zoltán lesz Gyurcsány Ferenc kabinetfőnöke, ahogy a kommunikációs területért is ő felel majd. Az utóbbi hetekben több kommunikátor is távozott a kancelláriától, mint például Batiz András egykori szóvivő, Tóth Miklós szakállamtitkár és Szigetvári Viktor kommunikációs vezető, az MSZP volt kampányigazgatója.
Emlékezetes az is, hogy a kormány népszerűtlenségéért Gyurcsány Ferenc első helyen a gyenge kommunikációt jelölte meg. Orbán Péter az Index.hu szerint korábban Hongkongban a Colgate-Palmolive teljes ázsiai reklámtevékenységét felügyelte. A lap úgy tudja, hogy a New Yorkból hazacsábított reklámos irányíthatja majd a kormány fizetett reklámügyeit.
Mint azt megírtuk, a kabinet 2004-ben még „csak” több tíz millió forintot fizetett a kommunikációjához kapcsolódó kutatások kidolgozására. Az összegen két amerikai cég, a Greenberg Quinlan Rosner Research Inc. és a Greenberg Carville Shrum Management Ltd. osztozott, munkájukat az MSZP-frakció is feldolgozta napi politikai csatározásokhoz. Utóbbi cég vezetője az a Tal Silberstein volt, aki Ehud Barak volt izraeli miniszterelnök kampányfőnökeként is tevékenykedett. Számos kormányzati megbízást kapott már Leo Burnett is, aki például az Európa-terv népszerűsítéséért és kommunikációs tanácsadásért 750 millió forintot tehetett zsebre.

Költözik a miniszterelnök. A Miniszterelnöki Hivatal Kossuth téri épületét is eladja a kormány, kizárólag a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium székháza marad meg a mostani kormányzati épületek közül, amely Gyurcsány Ferenc főhadiszállásává válik. A kormászóvivői irodától kérdéseinkre azt válaszolták: a miniszterelnök a későbbiekben költözik ki a Parlamentből valószínűleg a jelenlegi FVM épületébe a kancelláriával és még egy másik, kisebb tárcával együtt. „Természetesen mind-ehhez átalakításokra lesz szükség az épületben, ezért a megfelelő időben meg kell kezdeni a felméréseket, egyeztetéseket. Az FVM épületének felmérése elkezdődött, de a konkrét munkálatok még nem” – áll a kormányszóvivői iroda válaszában. Cáfolták, hogy már kijelölték volna Gyurcsány Ferenc irodáját és a bontásra ítélt falakat, mondván, a költözködés időpontjáról nem születhetett döntés.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.