Telefonból képernyő

A T-Mobile az idén is folytatja a mobilokon nagy sebességű internet-hozzáférést lehetővé tevő HSDPA-hálózat kiépítését. Winkler János, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese, a T-Mobile vezetője lapunknak adott interjújában elmondta: a fejlődés iránya, hogy a mobilcégek interaktív képernyő-szolgáltatóvá válnak, így az ügyfelek személyre szabott információkhoz juthatnak.

2007. 03. 12. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Annak ellenére, hogy ma szinte teljes a mobilpiac lefedettsége az országban, tavaly jelentősen emelkedett a hazai előfizetők száma. A T-Mobile hogyan vette ki a részét a növekedésből?
– Tavaly 640 ezerrel növekedett a hazai mobilpiacon az előfizetők száma, ebből a T-Mobile-nak 240-250 ezer új ügyfelet sikerült megszereznie. A korábbi esztendőkben a piaci részesedésünk szintje évente általában 1,2 százalékkal csökkent, ezt 2006-ban alig több mint fél százalékra sikerült visszaszorítani. Ilyen szempontból a múlt év nagyon jól sikerült a T-Mobile számára. Ebben meghatározó szerepe volt a következetes marketingmunkának. Sikertényezőként tartom számon a T-Pontok kialakítását. Jelenleg ezekből 47 nyílt meg az országban, ahol a Magyar Telekom teljes termékskálája az ügyfelek rendelkezésére áll. Láthatóan ez az újítás tetszik az ügyfeleknek, és kedvező hatással van az üzletmenetre. Ha egy ügyfél bemegy egy T-Pontba – például azért, hogy a vezetékes számláját kifizesse –, megakadhat a szeme egy mobiltelefonon, vagy megtetszhet neki az IP-televíziós szolgáltatás – ezeket helyben meg is vásárolhatja vagy megrendelheti.
– A T-Mobile stratégiájának középpontjában a széles sávú adatforgalom, ezen belül a nagy sebességű HSDPA-szolgáltatás kiterjesztése, illetve megismertetése áll. Hol tart ez a program?
– A HSDPA-szolgáltatást – amelynek révén mobiltelefonunkon nagy sebességgel szörfözhetünk az interneten – elsőként és azóta is egyedüliként a T-Mobile vezette be a kereskedelmi forgalomba, és erre nagyon büszkék vagyunk. A HSDPA által biztosított letöltési sebesség – a rendszer alapverziója már most másodpercenként 3 Mbps-t tud – megfelel az ügyfelek elvárásainak, ezért nagyon komoly áttörésre számítunk. Az ország területének harminc százalékát gyakorlatilag már lefedtük. Ez évben szeretnénk a lakossági ügyfelek körében a HSDPA-nál elérni az ötvenszázalékos lefedettséget. Arra törekszünk, hogy teljes körű internetélményt nyújtsunk azoknak az ügyfeleknek, akik erre alkalmas telefonnal vagy egyéb adatátviteli eszközzel rendelkeznek.
– Önök azt a stratégiát képviselik, amely szerint a mobilcégek egyre inkább a tartalomszolgáltatás felé mozdulnak el. A versenytársaik között viszont van olyan társaság, amelyik úgy látja: a közeljövőben még mindig zömében a hang- és adatátvitelre épül majd a szolgáltatás.
– Jómagam abban látom a fejlődés irányát, hogy a mobilcégek interaktív képernyő-szolgáltatóvá válnak. Ez a folyamat már megkezdődött. Én a telefonom használatával töltött idő hetven százalékában az elektronikus leveleimet olvasom, az internetet használom. Egyre több ügyfelünknél fordul majd meg a korábbi arány: az előfizetők egy képernyővel dolgoznak, és kevesebbszer beszélgetnek majd telefonon. Segíti ennek az eszköznek a sikerét, hogy kevés információt, személyre szabottan és célzottan kapunk meg vele. Gondoljunk bele például abba, hogy a televíziónál néhol már 50–70 csatorna közül lehet válogatni, ami elképesztő információmennyiséget jelent. Az embereknek egyre nagyobb igényük van arra, hogy a feléjük áramló információ személyre szabott legyen, kikerülje őket, ami érdektelen.
– Arra nem gondolnak, hogy esetleg nem mindenki igényli majd ezt a szolgáltatást, és ügyfeleik egy része csak a telefonját szeretné használni? Legalábbis a HSDPA használata a fejlesztésekhez képest még kevésbé népszerű.
– A legfőbb törekvésünk most az, hogy miképpen lehet megismertetni az embereket a mobilitás kínálta előnyökkel. Fontos, hogy a technológiai háttér a rendelkezésünkre áll. A szolgáltatás igénybevételére alkalmas telefonok azonban még nem jelentek meg széles körben. Az igazi feladat, hogy meg tudjuk határozni, milyen időzítéssel jöjjenek ezek a szolgáltatások. Nyilván, ha a 4,4 millió ügyfelünk összes igényét figyelembe veszszük, nem érdemes nagyon előre szaladni.
– Miként vannak jelen a mobiltelevíziózás piacán?
– Már most is nézhetők adások mobilon a széles sávú hálózatunkon, elég jó minőségben. Ezen a téren több újdonsággal jelentkezünk majd.
– Elmondása szerint tavaly nagyon sikeres volt a cég. Milyen elvárásaik vannak a tulajdonosoknak ebben az évben?
– A legelismertebb szolgáltatóvá szeretnénk válni a hazai piacon, ami elsősorban az ügyfélközpontú működésen és a hálózat kiváló minőségén alapulhat. Emellett a hatékonyság kerül előtérbe. A mobilcégek is eljutottak a növekedés ciklus azon szakaszába, ahol erre már nagyon oda kell figyelni.
– A múlt esztendő az árversenyről szólt. Az idén mire számít?
– A tarifaverseny folytatódik, más választásuk a szolgáltatóknak nincs. Nagyon remélem viszont, hogy ez nem lesz önmegsemmisítő verseny, hiszen ma már átlagosan olcsóbb a vezetékesnél a mobilszolgáltatás. A gazdasági tárca tavalyi, harmadik negyedévi adatai szerint az átlagos díjakat tekintve a mobiltelefonálás 17 százalékkal kevesebbe kerül. A mobilcégek ugyanakkor továbbra is dinamikusan fejlesztenének, ami komoly pénzbe kerül.
– Az Európai Bizottság szerint jelentős mértékben csökkenteni kell a mobiltelefonálás nemzetközi díjait. A barangolási tarifák (roaming) esetében idén nyártól akár ötvenszázalékos áresés is lehet. Mindez mennyiben határozza meg a cég további működését?
– A T-Mobile barangolási tarifái kedvezőek. Eddig is versenyképes árakat adtunk, különösebb problémára ezen a területen nem számítok.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.