Félezer üzletet ellenőriztek

Hiányzó fogyasztói és egységár, pontatlan jelölés, lejárt minőségmegőrzési idő, szabálytalan tárolás – leggyakrabban ezeket a hibákat tapasztalta a fogyasztóvédelmi hatóság a húsvéti ellenőrzések alkalmával. A szakemberek ezúttal főként a húsokat, a húskészítményeket és az édességeket vizsgálták, s az üzletek 65 százalékában találtak valamilyen szabálytalanságot.

2007. 04. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Érdemes a vevőnek időt szánnia arra, hogy ellenőrizze a termék minőségmegőrzési határidejét, egységárát, jelölését – figyelmeztetett tegnapi tájékoztatóján Wittich Tamás, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség főigazgatója. Hozzáfűzte: a csokinyúlnál például érdemes megnézni, hogy valódi-e, vagy csak csokoládénak látszó masszából készült, a sonka esetében azt, hogy nem valamilyen húskészítményt akarnak-e ránk sózni. A fogyasztóvédők március eleje óta 595 üzletben – közöttük 301 áruházláncban és száz húsboltban – ellenőrizték főként a húsvéti idényárukat, és az esetek 65 százalékában találtak kifogásolnivalót. Kiemelkedően sok volt a hiba az úgynevezett 100 forintos boltokban, amelyek háromnegyedében kellett szabálytalanság miatt intézkedniük.
Országos bontásban a legtöbb gondot Észak-Magyarországon, illetve a Dél-Alföldön észlelték, a legkevesebbet pedig Észak-Alföldön és Dél-Dunántúlon. Eddig összesen ötvenhét tonna húskészítményt vizsgáltak meg, ebből tíz tonna bizonyult kifogásolhatónak. A főigazgató beszámolója szerint leggyakrabban a termékek fogyasztói és egységára hiányzott, illetve a kereskedők nem elkülönítetten, jól szellőző helyen, hanem egymásra halmozva a hűtőpultban vagy annak tetején tárolták azokat.
Máskor a beszerzési bizonylatok hiányoztak, hét tonna húskészítményt pedig szabálytalanul jelöltek meg: volt olyan disznósajt, amelyről minden adat hiányzott, de találtak csak olaszul feliratozott pármai sonkát is.
Százhatvan tonna édességet ellenőriztek, s tizenhat százalékukban találtak hibát a fogyasztóvédők. Ez némi javulást jelent a korábbi időszakokhoz képest. Tipikus szabálytalanságnak számít a rosszul feltüntetett minőségmegőrzési idő, a hiányzó egységár és beszerzési bizonylatok, illetve az, hogy a termék tájékoztatóját olvashatatlanul apró betűkkel írták.
Bobál Pál a Közép-magyarországi Regionális Közigazgatási Hivatal fogyasztóvédelmi felügyelőségének igazgatója lapunknak elmondta: területükön gyakran tapasztalják, hogy termékekhez a csomagolóanyagot is hozzámérik, ez tízdekánként 15-30 forintos túlfizetést is jelent.
A felügyelők tegnap a budaörsi Tesco áruházat és a fővárosi Vámház körúti Nagyvásárcsarnok hús-, hústermék- és édesség-árusítóhelyeit ellenőrizték, jellemző szabálytalanságként itt is az egységárak hiányát és a nem megfelelő tárolást említették meg. Az ellenőrök több helyen tapasztalták azt is, hogy a pénztárnál többet számláznak a kelleténél.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.