Az önálló informatikai tárca megszűnésével úgy tűnik, a hivatal legfőbb produktuma, a Közháló- és az eMagyarország-program is kimúlt. Legalábbis a GKM által megbízott elemző, a KPMG könyvvizsgáló cég tanulmányában megállapítja, az eMagyarország-programot újra kell indítani. Egyébként a KPMG-tanulmány keletkezési körülményei is érdekesek. A GKM által kiírt pályázatot elnyert cég – a lapunk birtokába került példány tanúsága szerint – már április 23-án elkészült a 105 oldalas művel. Ennek ellenére a megrendelő minisztérium mind a mai napig késlekedik ezt honlapján szerepeltetni. Rendszeres érdeklődésünkre a tárca sajtóirodáján azt mondták, hogy a tanulmány a minisztérium birtokában van, de úgymond technikai akadályok miatt nem fogadták el. Más forrásból úgy értesültünk, hogy a tanulmány sorsa azért vált bizonytalanná, mert a minisztérium vezetése már nem biztos benne, hogy valóban újra akarja-e éleszteni a Kovács Kálmán minisztersége alatt született, és jórészt hamvába holt programot. Azt is rebesgetik, hogy a GKM-nek azért nem akaródzik kifizetni a KPMG-nek a 16 millió forintos díjat, mert magából a szövegből kiderül, hogy 80 százalékban ollózás: a cég többek közt a Kopint Datorg, az IT Kht. vagy az Arios Kft. felméréseit használta, illetve más kútfőből merített.
A mindeddig nem publikus tanulmány többek közt megállapítja, az eMagyarország-pontokat fenntartó, üzemeltető intézmények, cégek 2006 decembere óta egy fillért sem kaptak, és bár a költségvetésben idén 430 millió forint szerepel erre a célra, a szükséges pályázatok nem jelentek meg, így nem is férhetett hozzá senki. Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium (IHM) eredeti célja az volt, hogy 2006 végére minden településre vigyék el a közösségi internet-hozzáférést, és biztosítsanak segítő közreműködőt. Az eredmény: csak a 3145 településnek mintegy felében, 1583 községben és városban van eMagyarország-végpont. Az IT mentorprogram elindult, de a képzéssel még csak a hozzáférési pontok töredékét sikerült elérni. A legnagyobb probléma azonban az, hogy a valódi közösségi szolgáltatás erősen szórt képet mutat.
Jellemző az IHM működésére, hogy a beindított programok nyomon követése szinte teljesen hiányzott. Ezzel kapcsolatban állapítja meg a KPMG-tanulmány, hogy a helyzetértékelés egyik fő tanulsága: bármi is legyen a program folytatása, a szigorú következetességű és rendszeres ellenőrző tevékenység elengedhetetlenül fontos lesz.
Kábítószer-kereskedőket fogtak a rendőrök a Havanna-lakótelepen