Még döcög az utasbarát szolgáltatás

Néhány nappal azután, hogy a MÁV-Start új vezetői és a gazdasági miniszter utasbarát vasutat ígértek, egy gyorsvonat három vagonját félúton, Győrben lecsatolták, és az utasokat a teli szerelvény maradék részébe zsúfolták. A MÁV szerint csak a szokásos eljárást alkalmazták.

2007. 07. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 920. számú Budapest–Sopron gyorsvonat tegnap reggel fiatalokkal tele, menetrend szerint elindult. Nem is volt semmi baj Győrig, ám ott a szerelvény 9 kocsijából hármat lecsatoltak, az utasokat leszállították, majd a maradék hat kocsiba irányították. Az út hátralévő részén a soproni Volt Fesztiválra tartó fiatalok egymás hegyén-hátán utaztak mindaddig, amíg a vonat – jelentős késéssel – meg nem érkezett a célállomásra. Győrben, a kocsik lecsatolásának helyszínén a lapunkat tájékoztató olvasónk semmilyen információt nem kapott a MÁV alkalmazottaitól a leszállítás okáról. Sopronban azt mondták neki, azért kapcsolták le a szerelvény kocsijainak a felét, mert máshol volt szükség rájuk.
A Budapest Keleti pályaudvarról induló, 920. számú gyorsvonat a szokásos, normál menetrend szerint 3 Sopron felé tartó és 3 Szombathely felé tartó kocsiból áll – reagált kérdésünkre a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatósága. A Sopronban zajló fesztivál kapcsán megnövekedett utasforgalomra való tekintettel a szokásos 6 helyett összesen 9 kocsit kapcsoltak össze, erről választották le a három vagont. A kellemetlenségekért a MÁV Zrt. ezúton kér elnézést olvasónktól és utastársaitól.
Egyébként örülhetnek a fiatalok, hogy nem szállították le mindannyiukat a vonatról – mondta el egy neve elhallgatását kérő szakember. A vonatvezető ugyanis így is dönthet, hogy ha műszaki hiba miatt kapcsolják le a kocsikat. Gyakran előfordul ugyanis, hogy az egyes vagonok fékberendezése mondja fel a szolgálatot, illetve a kocsik összekapcsolására szolgáló berendezés nem rögzíthető biztonságosan. Az ilyen műszaki hibák esetén helyben kell eldönteni a szakembereknek, hogy mi a legjobb megoldás: a szerelvény kevesebb kocsival, de tovább közlekedik, vagy mentesítő vonatot, esetleg autóbuszt rendelnek. Mindkét utóbbi megoldás sokkal időigényesebb, ezért a fiatalok valószínűleg a zsúfoltsággal jártak a legjobban.
Kérdésünkre, hogy a július 1-jén megalakult MÁV-Start személyszállító vasúti szolgáltató új üzletszabályzatában az effajta utaspanaszokra milyen intézkedést tartalmaz, nem kaptunk kimerítő választ. Megtudtuk ugyanakkor, hogy várhatóan jövő hétfőn kezdi meg működését a MÁV-Start saját honlapja, amelyen olvasható lesz az új dokumentum is. Ebbe már beépítették a Magyar Vasúti Hivatal által elkészített, a hazai utasjogok bővítésére vonatkozó intézkedési terv első ütemét, amiben a július 1-jétől nemzeti hatáskörben bevezethető új jogok szerepelnek. A MÁV-ot és a vasúti hivatalt is felügyelő minisztérium, a GKM korábban azt közölte, hogy az új üzletszabályzat szövegszerűen is rögzíti: negyedóránál nagyobb késés esetén a MÁV-Start visszafizeti az intercity vonatokra váltott hely- és pótjegyek árát. Kóka János ígérete szerint az új vállalat kiemelt figyelmet fordít az utazási komfort javítására, és arra, hogy szolgáltatásai maximálisan ügyfél- és utasbarát szellemben üzemeljenek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.