A 920. számú Budapest–Sopron gyorsvonat tegnap reggel fiatalokkal tele, menetrend szerint elindult. Nem is volt semmi baj Győrig, ám ott a szerelvény 9 kocsijából hármat lecsatoltak, az utasokat leszállították, majd a maradék hat kocsiba irányították. Az út hátralévő részén a soproni Volt Fesztiválra tartó fiatalok egymás hegyén-hátán utaztak mindaddig, amíg a vonat – jelentős késéssel – meg nem érkezett a célállomásra. Győrben, a kocsik lecsatolásának helyszínén a lapunkat tájékoztató olvasónk semmilyen információt nem kapott a MÁV alkalmazottaitól a leszállítás okáról. Sopronban azt mondták neki, azért kapcsolták le a szerelvény kocsijainak a felét, mert máshol volt szükség rájuk.
A Budapest Keleti pályaudvarról induló, 920. számú gyorsvonat a szokásos, normál menetrend szerint 3 Sopron felé tartó és 3 Szombathely felé tartó kocsiból áll – reagált kérdésünkre a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatósága. A Sopronban zajló fesztivál kapcsán megnövekedett utasforgalomra való tekintettel a szokásos 6 helyett összesen 9 kocsit kapcsoltak össze, erről választották le a három vagont. A kellemetlenségekért a MÁV Zrt. ezúton kér elnézést olvasónktól és utastársaitól.
Egyébként örülhetnek a fiatalok, hogy nem szállították le mindannyiukat a vonatról – mondta el egy neve elhallgatását kérő szakember. A vonatvezető ugyanis így is dönthet, hogy ha műszaki hiba miatt kapcsolják le a kocsikat. Gyakran előfordul ugyanis, hogy az egyes vagonok fékberendezése mondja fel a szolgálatot, illetve a kocsik összekapcsolására szolgáló berendezés nem rögzíthető biztonságosan. Az ilyen műszaki hibák esetén helyben kell eldönteni a szakembereknek, hogy mi a legjobb megoldás: a szerelvény kevesebb kocsival, de tovább közlekedik, vagy mentesítő vonatot, esetleg autóbuszt rendelnek. Mindkét utóbbi megoldás sokkal időigényesebb, ezért a fiatalok valószínűleg a zsúfoltsággal jártak a legjobban.
Kérdésünkre, hogy a július 1-jén megalakult MÁV-Start személyszállító vasúti szolgáltató új üzletszabályzatában az effajta utaspanaszokra milyen intézkedést tartalmaz, nem kaptunk kimerítő választ. Megtudtuk ugyanakkor, hogy várhatóan jövő hétfőn kezdi meg működését a MÁV-Start saját honlapja, amelyen olvasható lesz az új dokumentum is. Ebbe már beépítették a Magyar Vasúti Hivatal által elkészített, a hazai utasjogok bővítésére vonatkozó intézkedési terv első ütemét, amiben a július 1-jétől nemzeti hatáskörben bevezethető új jogok szerepelnek. A MÁV-ot és a vasúti hivatalt is felügyelő minisztérium, a GKM korábban azt közölte, hogy az új üzletszabályzat szövegszerűen is rögzíti: negyedóránál nagyobb késés esetén a MÁV-Start visszafizeti az intercity vonatokra váltott hely- és pótjegyek árát. Kóka János ígérete szerint az új vállalat kiemelt figyelmet fordít az utazási komfort javítására, és arra, hogy szolgáltatásai maximálisan ügyfél- és utasbarát szellemben üzemeljenek.
Kábítószer-kereskedőket fogtak a rendőrök a Havanna-lakótelepen