Kál-Kápolnáról Sirok megállóhelyre kívánt egy pénteki estén 130 fős csoportot utaztatni olvasónk, ezért árajánlatot kért a MÁV-tól. A cég az ajánlatában leszögezte: a Kál-Kápolna–Sirok viszonylaton, a 84-es vasútvonalon 2007. március 4-től a közforgalmú személyszállítás szünetel. A vonalat nem zárták be teljesen, mivel a MÁV Cargo tehervonatokat közlekedtet, de a forgalmi szolgálat megszűnt, s úgynevezett egyszerűsített forgalmi kiszolgálási rendet vezettek be. Emiatt a személyszállító vonat csak nappali fényviszonyok mellett, világosban közlekedhet, minden sorompó előtt meg kell állnia, s a sorompó lezárása, útátjáró fedezése után lehet a kereszteződésen áthaladni, majd újból meg kell állni, s a sorompó felnyitását követően szabad csak továbbmennie. Minden menethez kétfős pályavasúti kiszolgálószemélyzet szükséges. Kál-Kápolnáról Sirok megállóhelyre a MÁV szerint a 25 kilométeres út 45 perc menetidőt igényel. Végül a vasúttársaság leszögezte: olvasónk kérését csak abban az esetben tudják teljesíteni, ha a választott nap nem péntek, az időpont nem este. A különvonat közlekedtetési díja 355 000 forint.
Olvasónk nem kívánt élni az ajánlattal, s ennek nem csak az volt az oka, hogy a kívánt időpontban – péntek este – a vasúttársaság nem volt hajlandó vonatot indítani. Lapunk kérdésére elmondta, a MÁV Zrt. különvonati díjszabását a hatályos üzletszabályzat tartalmazza. Eszerint a különvonat díja az adott teljes viszonylatra érvényes teljes árú menetjegy ára annyiszor, ahányan igénybe veszik. Olvasónk vitatja azt az érvelést, hogy a fenti szabály ne vonatkozna a „lezárt” vasútvonalra is. Részint, mert a GKM a vasútvonalat hivatalosan nem zárta be, hanem csak felmondta a közszolgáltatási szerződést. Ez a tény pedig nem írja felül a hatályos üzletszabályzatot. Ha pedig a MÁV a meghirdetett üzletszabályzattól eltérő díjszabást kíván alkalmazni, akkor ezt a tényt is közölni kellett volna.
Végül olvasónk végzett egy díjkalkulációt is. A rendelt Bz motorvonaton 132 ülőhely van, a MÁV által adott árajánlat alapján az egy utasra eső költség Kál-Kápolna– Sirok viszonylatban, a mintegy huszonöt kilométeres távon 2689 forint. Tekintettel arra, hogy Magyarországon 300 forint alapdíj és 200-300 kilométerdíj ellenében taxit lehet rendelni, a 132 utas elszállítását 44 taxival ugyanezen az áron vagy akár még olcsóbban is meg lehet oldani.
Megalakult a MÁV-Start menedzsmentje. Mint lapunkban beszámoltunk róla, július 1-jén 62 milliárd forint tőkével és összességében mintegy 7200 fő munkavállalóval megalakult a MÁV-Start Zrt. Az új személyszállító társaság tevékenységének megkezdésével egyidejűleg munkába álltak a cég újonnan kinevezetett vezetői is. A MÁV-Start Zrt. közleménye szerint Tömpe István lett a cég üzleti vezérigazgató-helyettese. Tömpe 2003–2004-ben a MÁV stratégiai vezérigazgató-helyettese volt, az év elejétől a MÁV főtanácsadójaként tevékenykedett. Matéczné Németh Ágnes lett az üzemeltetési vezérigazgató-helyettes. Ő korábban a MÁV személyszállítási üzletág osztályvezetőjeként dolgozott, majd ugyanitt divízióvezetői pozíciót is betöltött. Virág Imre a cég humánpolitikai vezérigazgató-helyettese. Virág 2004-től kinevezéséig a MÁV személyügyi főosztályát vezette, ahol a személyügyek mellett karriermenedzsmenttel is foglalkozott. Az új társaság stratégiai és üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettese Hercegh Tamás. A villamosmérnök végzettséggel rendelkező szakember 2005-től 2007 elejéig a MÁV Informatika Kft. vezérigazgatójaként tevékenykedett. Mint arról korábban már beszámoltunk, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatójának Mosóczi Lászlót nevezték ki. A személyszállítási cég menedzsmentjének megalakulása az anyacég vezetését is érintette, ahol emiatt szintén történt személyi változás. A MÁV-Start Zrt. élére kinevezett Mosóczi László korábbi általános vezérigazgató-helyettesi feladatkörét Szamos Alfonz veszi át, aki továbbra is ellátja a pályavasúti üzletág főigazgatói feladatait.
Kábítószer-kereskedőket fogtak a rendőrök a Havanna-lakótelepen