Kiszervezve jövedelmezőbb

A nemzetközi járatok üzemeltetését „baráti” vállalkozásnak adta a hazai piacon egyedüliként Londonba, Párizsba, Rómába menetrend szerint induló Volánbusz – állítja egy, a cég belső ügyeit ismerő szakember. Az érintett járatok állítólag veszteségesek voltak, ám az általunk megkérdezett szakértő erről nincs meggyőződve.

2007. 11. 09. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Végy egy jól jövedelmező tevékenységet, tüntesd el belőle a hasznot. Állítsd azt, hogy lehetetlen nyereségesen üzemeltetni, fektess a termelőeszközök modernizálásába jelentős összegeket, majd színlelj tendert, és add oda az üzletet annak a jelentkezőnek, akivel már jó előre megállapodtál, s aki ezért nem lesz hálátlan. Az érintett cég nem jár jól, de egyes személyek nagyon is – magyarázta el lapunknak egy szakember, hogyan lehet kiszervezéssel pénzt kimenteni vállalkozásokból. A fenti gondolatkísérlet annak kapcsán született, hogy a Volánbusz Zrt. az év elején alvállalkozóknak adta nemzetközi menetrendszerű buszjáratainak üzemeltetését. A lapunkhoz eljutott információ szerint a járatokat előbb jól kistafírozták, darabonként 50-60 millió forintért Mercedes buszokat vásároltak, majd megpályáztatták az üzemeltetést.
Lapunk kérdésére, hogy a kiszervezések nyertese többnyire vagy kizárólag valóban egy bizonyos Homn Kft. volt-e, illetve hogy Homn Károly vállalkozó személyes kapcsolatainak köszönheti-e a sikerét, nem kaptunk választ. A Volánbusz Zrt. kérdésünkre csupán arról számolt be, hogy az elmúlt években jelentősen változtak a nemzetközi utazási szokások, és ezzel párhuzamosan a teljes utazási piac átstrukturálódott. A helyzet kezelésére a cég komplex intézkedési tervet fogadott el és hajtott végre. A menetrend szerinti nemzetközi járatok üzemeltetésére pályázatban kiválasztott, megbízható, a szabadáras piacon régóta működő, jó referenciákkal rendelkező alvállalkozó cégeket bíztak meg. Ezzel a lépéssel a társaság jelentős költségmegtakarítást ért el, mindamellett a minőségi szolgáltatást továbbra is biztosította az utasok részére. Az alvállalkozó cégek kiemelten, magas komfortfokozatú, többnyire új járművekkel végzik az utasok szállítását.
A Volánbusz Zrt. jelenleg a Budapest és Krakkó, Bécs, Firenze, Milánó, Mannheim, Frankfurt, Berlin, Rotterdam, London, Párizs között közlekedő nemzetközi járatait adta ki üzemeltetésre. A cég kommunikációs vezetője szerint a kiszervezésnek köszönhetően az üzletág az első fél évben újra nyereséget termelt a társaságnak, amely a rendszer hatékonyságát támasztja alá. A pozitív gazdálkodási eredmény és az eddigi tapasztalatok alapján a Volánbusz Zrt. az alvállalkozói rendszer bővítését tervezi a jövőben az üdülőjáratok esetében is.
Az nem vitatható, hogy a fapados légicégek megjelenése a nemzetközi utazási piacon jelentős konkurenciát támaszt a buszjáratoknak – mondta el lapunk kérdésére név nélkül nyilatkozva az egyik Volán-társaság vezető szakembere. Tény, hogy a Volánbusz honlapja szerint egy oda-vissza út Londonba a közeli napokban 44 ezer forintba, a Wizzair légitársasággal ugyanez csak odaútra 24 ezer forintba kerül. A megyei Volán-társaságok gyakorlatában ugyanakkor a városközi forgalom nyereséges. Kevéssé érthető, jelentette ki a szakértő, hogy ha az alvállalkozók nyereséggel üzemeltetik a nemzetközi járatokat, a VolánBusz miért nem volt erre képes.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.