Nemcsak a kamionok, de négy-öt éven belül a személyautók üzemben tartói is a megtett út arányában fizetnek majd a magyar gyorsforgalmi utak és főutak használatáért, legalábbis ezt tartalmazza az elektronikus díjfizetési rendszer tenderkiírása. Ezt a magyar Albacomp tanácsadója, Majsai Sándor Gábor közölte azon a tegnapi háttérbeszélgetésen, ahol a cég bejelentette, indulni kíván az e-útdíjtenderen. A szakember azt is elmondta, gondot jelent, hogy a magyar jogszabályban elkülönítették egymástól a díjszedés rendszerét és annak ellenőrzését. Ez azért probléma, fejtegette Majsai, mert az elkövetkező években az uniós államok határokon átívelő szolgáltatásként kívánják működtetni az útdíjszedést. Ehhez egységes, de legalábbis összeillő technikai rendszerek szükségesek. A magyar ellenőrzési rendszer elkülönítése – melynek indoka jelenleg ismeretlen – megnehezíti a csatlakozást az európai rendszerekhez.
Az Albacomp mint fővállalkozó öt alvállalkozóval együtt: a Mollal, a Raiffeisen Informatikkal, a Vodafone-nal, valamint a svájci útdíjrendszert működtető Ascommal és a Felával indult a tenderen – jelentette be Minárovits János, az Albacomp vezérigazgatója. A Magyarországon valaha kiírt legnagyobb, öt év alatt összesen 69 milliárd forint értékű pályázatban a székesfehérvári cég az egyenként 10 százalék feletti alvállalkozói hányad bevonásával tett eleget.
A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (3K) szeptember 13-án írta ki 3,5 tonna megengedett össztömeget meghaladó gépjárművek elektronikus útdíjfizetési rendszerének megvalósítására és üzemeltetésére szóló közbeszerzési pályázatot. A nyertessel a szerződést 2008. május 19-től 2013. december 31-ig kötik meg. A tenderkiíró november 7-én szűkíti le a pályázók számát a jelenlegi nyolcról négyre, utóbbiak megkapják a megvalósítandó e-útdíjrendszer részletes műszaki leírását, és részt vehetnek a tender tárgyalásos szakaszában.
Bóka János: Az új Európai Bizottság a változatlanság politikáját folytatja, ami az EU lassú gazdasági agóniáját jelenti