Miként lapunk tegnap már valószínűsítette, a Rail Cargo Austria (RCA) AG és a Győr– Sopron–Ebenfurti Vasút (GySEV) Zrt. konzorciuma adta a legmagasabb árajánlatot a MÁV Cargo Árufuvarozási Zrt. 29 533 147 000 forint össznévértékű, az alaptőke 100 százalékát képviselő részvényeire. A második helyezett az árversenyen 86 milliárd forinttal a szlovák Sped-Trans és a Slavia Capital Group AS konzorciuma, a harmadik a Cargo Central Europe lett 53,7 milliárd forinttal. A kötelező ajánlatot tévő cégek közül a negyedik, a holland pénzügyi és cseh szakmai befektetőből álló New World Resources Transportation B.V. ajánlatát az értékelőbizottság érvénytelennek nyilvánította, mert az törölte a szerződés szövegéből a dolgozói részvényvásárlással foglalkozó részt.
– A tenderbontás után a MÁV menedzsmentjének 21 plusz 15 napja van a privatizációs szerződés megkötésére, ezért az aláírásra január elején kerülhet sor – mondta Kamarás Miklós, a MÁV elnöke, aki szerint a vételár 2008 első felében érkezik majd meg a MÁV számlájára. Az elnök hangsúlyozta, hogy a bevétellel nem számolt a központi költségvetés, azt teljes egészében a vasúttársaság használhatja fel. A több mint százmilliárd forintot döntően három célra használják fel: fejlesztésre, rossz hitelek kiváltására és új hitelek önrészének a biztosítására. A bejelentés után újságírói kérdésre válaszolva az elnök azt mondta, az tény, hogy a magyar sajtóban – név szerint említve lapunkban – a tenderbontás előtt megjelent a győztes konzorcium neve és az összeg, ám ez nem jelenti azt, hogy a kiíró vagy valamelyik pályázó szivárogtatta ki az adatokat. Igaz, a MÁV biztonsági igazgatósága korábban vizsgálódott a kiszivárogtatás miatt, de nem sikerült konkrét személyt találnia. Ezután a cégnél úgy intézték, hogy a pályázatban részt vevő igazgató és helyettesei egyszerre ne tudjanak tárgyalni az ügyben.
A MÁV Zrt. május 29-én tette közzé a nyilvános kétfordulós pályázati felhívását a MÁV Cargo Zrt. részvényeinek értékesítésére. Az első körben 12 konzorcium jelentkezett, amelyet 7-re szűkítettek a bírálók. Kötelező érvényű ajánlatot végül négy pályázó adott be.
A MÁV Cargo Zrt. 2006-ban 93 milliárd forint árbevételt és 2,8 milliárd forint adózás előtti eredményt ért el. A társaság tavaly 47 millió tonna árut szállított, ami 6 százalékos teljesítménynövekedés az előző évhez képest. Az idén az első nyolchavi adatok alapján a társaság a múlt évi 9,28 milliárd árutonna-kilométert meghaladó teljesítményt vár az év végéig.
Megerősíti a kormány a kis és közepes cégeket - ez a jövő évi költségvetés egyik célja