Tegnap lapzárta után tartották a végszavazását az Országgyűlésben az egyes közlekedési törvényeknek, a benyújtott módosításokat már a múlt hétfőn elutasította a kormánypárti többség. A jogszabályt azért vitatta a Nemzeti Fórum, mert az lehetővé teszi a közútkezelő szervezet privatizációját. A vegyes rendelkezéseket tárgyaló salátatörvénybe a jogalkotó olyan paragrafust rejtett, amely a közútkezelő szervezetet – ez jelenleg a Magyar Közút Kht. – árusíthatóvá teszi. A 15. paragrafus ugyanis így szól: közútkezelő lehet a „külön jogszabály által versenyeztetési eljárásban kihirdetett szervezet”. – A kormányfő által korábban meghirdetett, úgynevezett nulla tolerancia jegyében fogant szabályok közé becsempészett törvényhelyből az következik, hogy a kormány eladásra meghirdetheti a közútkezelőt – mondta lapunknak a Nemzeti Fórum egyik szakértője.
A közútkezelő privatizációja esetén veszélybe kerül a Mária Terézia által alapított egykori útkaparó szervezet mai utódjának százmilliárd forint könyv szerinti értéken nyilvántartott vagyona is. Ez a vagyon tartalmazza a 19 megyei közútkezelő-székházat, valamint a 91 üzemmérnökség telephelyét. A szakértő szerint nem az egyes tevékenységek kiszervezésétől tartanak, hiszen ma is megesik, hogy külső cégekkel kaszáltatnak, hanem attól, hogy veszélybe kerülhet a mai gyakorlat, amely szerint a helyben keletkezett hibákat helyben hárítják el. Félő, hogy egy nyereségorientált szervezet szűkíti majd a hálózat méretét. A fenti veszély miatt nyújtott be módosító javaslatot a Nemzeti Fórum a közlekedési törvényekhez, de a kezdeményezést elutasították.
Megerősíti a kormány a kis és közepes cégeket - ez a jövő évi költségvetés egyik célja