Válságba került a kormányzati- negyed-beruházás, miután kiderült, hogy az eredeti 141 milliárd forintnál jóval többe kerülne a megvalósítás, ha elkészülnének a szakemberek által szükségesnek ítélt kapcsolódó közlekedési beruházások is. A kormányzati presztízsberuházás ugyanis jelentős forgalomnövekedést okoz majd a jelenleg is rendkívül zsúfolt Nyugati téren és környékén. Ezt a tényt felismerte mind az érintett VI. kerület vezetése, mind Budapest. Ennek jeleként értelmezhető, hogy a fővárosi önkormányzat városfejlesztési bizottsága elutasította a kormányzati negyeddel kapcsolatos fővárosi szerkezeti kerettervre vonatkozó módosítást, méghozzá kormánypárti szavazatokkal. Az ok nem más, mint hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) október 24-én kelt, úgynevezett végleges véleményében hosszú listát közölt a kormányzati negyed építési engedélyéhez a Nyugati pályaudvar környékén a hatóság által szükségesnek tartott közlekedési fejlesztésekről. Ezek között szerepel két villamosvonal bővítése is: a Lehel teret a Váci és a Bajcsy-Zsilinszky úton át a Deák térrel, valamint a Kossuth teret a Podmaniczky utca Dózsa György úti kereszteződésével kell összekötni. Lapunk értesülései szerint a kormányzat anyagi lehetőségei a Podmaniczky utca kiszélesítésével véget érnek. A VI. kerület a WestEnd 2. épületének engedélyezése során igyekszik megegyezni a beruházóval arról, hogy az NHK által előírt kétszer két sávos közúti aluljárót saját költségén építse meg.
Félő, hogy ezekkel ki is merül a kapcsoló közlekedési beruházások sora, azaz nem lesz villamosépítés, elmaradnak a közúti, illetve a gyalogos alul- és felüljárók, utak, valamint parkolók építése. Mi több, nem lesz közösségi tér az Eiffel-csarnok, nem fedik le a síneket sem. A beruházás egyre nagyobb politikai terhet jelent a fővárosnak és a kerületnek, hiszen a környékbeli lakosság tart a közlekedési káosztól. A főváros talán már kihátrálna az egész projekt mögül, de a kormányzat – presztízsokokból – nem engedheti meg, hogy elbukjon a beruházás. Lapunk információi szerint ezért ultimátumot adtak a fővárosi vezetésnek: ha nem sikerül keresztülerőltetni a projektet, akkor komoly finanszírozási gondok merülhetnek fel a 4-es metró beruházása során.
Vannak arra utaló jelek, hogy mind a NKH-nál, mind a fővárosi önkormányzatnál nyomás alá helyezték azokat a munkatársakat, akik szakvéleményt adtak a kapcsolódó közlekedési beruházásokról. Arra igyekeznek rábírni őket, hogy olyan véleményt fogalmazzanak meg, ami lehetővé teszi a beruházás megépítését a közlekedési fejlesztések nélkül is. Kommunikációs szempontból pedig azt a stratégiát követik, hogy szakaszokra bontják a beruházást. Az első ütemben csak maga az épületegyüttes készül el, valamint a kiszélesített Podmaniczky utca és a közúti alagút. A drága villamosvonal-építést és az egyéb beruházásokat a második, harmadik ütembe tervezik majd be, ezért a megvalósítás ideje mindenképpen túlnyúlik a választási cikluson.
Lapunk a magyar sajtóban egyedüliként végig beszámolt a beruházás ballépéseiről. Ismertettük azoknak a pályaudvari telkeknek a tulajdoni adatait, amelyek nem MÁV-tulajdonúak. Beszámoltunk róla, hogy terrorbiztonsági szempontból átgondolatlan az épületegyüttes elhelyezése. Bár a kormány szavakban cáfolni igyekezett állításainkat, beismerésként értékelhető, hogy az objektumba nem költözik be sem a Miniszterelnöki Hivatal, sem a hadügyminisztérium. A NKH végleges szakvéleményének tartalmát is lapunk ismertette elsőként a magyar médiában, és mi adtuk közre, hogy népszavazást kezdeményez a hatodik kerület egyik szomszédos választókörzetének kereszténydemokrata önkormányzati képviselője. Wertán Zsolt Zoltán szerint a kormányzatinegyed-beruházás jelen helyzetben csak hátrányokkal jár. Pártszimpátiától függetlenül minden lakót sújt majd, mivel a jelentős forgalomnövekedést sem oldja meg, s nem javítana a kerület lakóinak életminőségén sem. A kormányzati tömb beruházása mellett további negyvenmilliárdot emésztenének fel a szükséges közlekedési fejlesztések, de kormány csak ötmilliárdot szán e célra.
Megerősíti a kormány a kis és közepes cégeket - ez a jövő évi költségvetés egyik célja